Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Lidl wyrusza na wojnę. Jego wegańskie burgery nie cieszą się takim powodzeniem jak Beyond Meat

Na razie lidlowe produkty dla wegan udające mięso dostępne są tylko w niemieckich marketach tej sieci

Lidl zamierza mocniej promować Next Level Meat, czyli wegański produkt udający mięso. Można go kupić od 1 sierpnia 2019 r. w niemieckich sklepach tej sieci. Teraz w objazdowe tournée po kraju ruszą food trucki, dzięki którym mieszkańcy miast będą mogli za darmo spróbować produktów tej marki. Lidl na swojej stronie internetowej donosi, że w październiku i listopadzie częstować będzie w 12 miastach, w tym między innymi w Monachium, Dusseldorfie, Stuttgarcie, Essen, Berlinie i Dreźnie.

Przeczytaj też: KFC rusza z testami wegańskich skrzydełek

W ramach marki Next Level Meat Lidl oferuje mielone, wegańskie burgery, klopsiki w sosie pomidorowym oraz cevapcici z sałatką ryżową. Jak czytam w informacji prasowej, produkty sporządzono z warzyw (głównie pieczarki), soi, białka grochu i pszenicy oraz soku z buraków, dzięki czemu są konsystencją i smakiem mają przypominać prawdziwe mięso. Wegańskie mielone jest dostępne w paczkach po 275 gramów za 2,99 euro, a 200 gramowy burger za 2,49 euro.

Przeprowadziłem szybką sondę w jednym z berlińskich marketów Lidla i zapytałem, czy Next Level Meat cieszą się dużym zainteresowaniem kupujących. Obsługa sklepu przyznała, że zaraz po wprowadzeniu produktów do oferty kupowano ich całkiem sporo, a teraz już mniej.

Przeczytaj też: Za badaniami przeczącymi szkodliwości mięsa stoją producenci wołowiny

Co ciekawe, w niemieckich Lidlach od czasu do czasu pojawia się też produkt konkurencji, czyli amerykańskie Beyond Meat. Mimo że za opakowanie 4 sztuk trzeba zapłacić prawie 5 euro, te burgery rozchodzą się jak świeże bułeczki, albo (jak żartuje pani pracująca w sklepie) jak buty Crocs w Polsce. Sklep zazwyczaj wyprzedaje wszystko w dwie godziny.

W Polsce burgery Beyond Meat można czasami kupić w sklepach Makro. Opakowanie zawierające 10 sztuk kosztuje aż 123 zł. Mimo to, produkt cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W warszawskich placówkach tej sieci ostatnią dostawę wyprzedano już 1,5 miesiąca temu. Od tamtej pory pracownicy czekają na następny transport. Na razie bezskutecznie.

Fot. MM

KATEGORIA
STYL ŻYCIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies