Notowana na GPW spółka działająca do tej pory na rynku pożyczek planuje budowę 2 tys. stacji ładowania
Czyżby w Polsce pojawił się nowy gracz na rynku sieci ładowania pojazdów elektrycznych? Notowana na GPW spółka Yolo ogłosiła właśnie, że całkowicie zmienia profil swojej działalności i planuje budowę sieci franczyzowej, która w ciągu czterech lat może mieć nawet 2,5 tys. punktów ładowania w 2 tys. stacji. Firma ma przedstawić szczegóły przedsięwzięcia w nowej strategii na lata 2022-2026, którą zaprezentuje w pierwszym kwartale tego roku.
Przeczytaj też: Suski i Sasin straszą skutkami pakietu Fit for 55
Yolo to podmiot, który do tej pory działał w sektorze finansów. W październiku 2020 r. zarząd spółki ogłosił, że postanowił zakończyć działalność na rynku usług pożyczkowych. Sprzedaż produktów zawieszono już w kwietniu ubiegłego roku. W komunikacie nie szczędzono gorzkich słów pod adresem rządu, który nowymi regulacjami doprowadził do znacznego ograniczenia rentowności biznesu pożyczkowego, a właściwie wyeliminowania firm oferujących takie usługi online. Jeśli chcesz poznać argumentację władz spółki, przeczytaj tekst Yolo na zawsze żegna się z biznesem pożyczkowym. Gorzkie słowa uzasadnienia tej decyzji, ale trudno się z nimi nie zgodzić.
Przeczytaj też: Ekoenergetyka Polska z nowym inwestorem
Natomiast jeśli spełnią się plany Yolo, na polskim rynku pojawi się kolejna sieć z ładowarkami elektrycznych samochodów. To dobra wiadomość, bo jednym z powodów dotychczasowej powolnej transformacji transportu w kierunku zeroemisyjności jest niedostateczna liczba punktów, w których właściciele takich aut mogliby doładować baterie.
W Polsce w ostatnich latach stacji ładowania szybko przybywa. Veolia Energy Contracting Poland i Ekoen zadeklarowały, że razem będą budować w miastach ultranowoczesne huby ładowania pojazdów elektrycznych. Do 2026 r. ma ich powstać 100. Z kolei Tauron, głównie na południu Polski, ma już 100 stacji i udostępnił w nich 183 szybkie punkty ładowania. Stacje rozwijają ustawiają też Orlen i inPost. Największą siecią ładowarek do samochodów elektrycznych w Polsce dysponuje Greenway. Spólka deklaruje, że ma ich już ponad 200.