Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Elektryczne rowery dla kurierów Wolta. Platforma do zamawiania posiłków zazielenia flotę

Wprawdzie Wolt kojarzy się z kurierami korzystającymi z rowerów, ale ponad połowa z nich w Polsce używa pojazdów z silnikiem spalinowym

Wolt oferujący szybkie dostawy jedzenia i zakupów, podpisał porozumienie z firmami świadczącymi usługi wynajmu elektrycznych rowerów i skuterów. Począwszy od grudnia 2021 r. współpracujący z nim kurierzy mogą wypożyczać e-pojazdy, jak deklaruje operator aplikacji Wolt, na korzystniejszych niż wcześniej warunkach.

Kurier, który zdecyduje się na wynajem pojazdu elektrycznego, zawiera umowę bezpośrednio z firmą współpracującą z Wolt. Dzięki temu ma otrzymać szerszy pakiet niż przy zwyczajnym wynajmie. Operator aplikacji wśród dodatkowych korzyści wylicza wymianę opon na zimowe, serwis i pojazd zastępczy. Kurierzy mogą też liczyć na specjalne warunki cenowe, na przykład brak kaucji przy dłuższym wynajmie.

Przeczytaj też: Spaliny w miastach przestaną nas truć?

Wolt podpisał umowy z dwoma firmami. Jedna oferuje elektryczne rowery, druga e-skutery. Jeśli pojazd jest wynajmowany na dłużej niż dwa miesiące, kurier nie zapłaci kaucji. Wypożyczenie e-roweru kosztuje 125 zł. Elektryczny Skuter jest dużo droższy. Trzeba za niego zapłacić 650 zł miesięcznie, w cenie jest rejestracja, opony letnie oraz zimowe, serwis i ubezpieczenie.

Przeczytaj też: Trwa rowerowa rewolucja na polskich drogach

Wprawdzie Wolt kojarzy się przede wszystkim z kurierami poruszającymi się na rowerach, ale dane, które ujawnił serwisowi green-news.pl operator platformy, świadczą o tym, że z ekologicznego transportu korzysta mniej niż połowa z nich. Obecna flota Wolta w Polsce to także pojazdy z silnikiem spalinowym, w tym auta (45 proc.) oraz skutery (15 proc.). Na rowerach przemieszcza się 40 proc. kurierów Wolta, a na elektrycznych pojazdach zaledwie 1-2 proc. Trzeba podkreślić, że udział poszczególnych środków transportu zmienia się wraz z porą roku. Wolt nie ujawnia liczby kurierów w Polsce. Wiadomo tylko, że działa na 23 rynkach, na których współpracuje z 40 tys. restauracji i sprzedawców oraz 90 tys. kurierów dostarczających posiłki i zakupy.

Wolt stawia nie elektromobilność, bo jak twierdzi, oprócz niskoemisyjnosci, elektryczne pojazdy zapewniają kurierom większe zarobki. – Widzimy, że kurierzy poruszający się przy pomocy takich pojazdów zarabiają więcej oraz są bardziej efektywni niż ich koledzy korzystający z klasycznych pojazdów. Wynika to zarówno z niższych kosztów eksploatacji – braku kosztu paliwa czy serwisu w cenie najmu – ale także możliwości wykonywania zleceń szybciej i przez dłuższy czas – mówi Kamil Czarnecki, manager operacyjny Wolta w Polsce.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies