Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
5G i informatyka kwantowa dla środowiska. Mastercard otwiera Laboratorium Innowacji zrównoważonego rozwoju

Nowe Laboratorium Mastercarda zbada, jak wykorzystać nowe technologie do ochrony środowiska

Organizacja Mastercard poinformowała, że otwiera Laboratorium Innowacji, które zajmie się przygotowywaniem produktów, usług i rozwiązań cyfrowych przyjaznych dla środowiska. Na siedzibę nowego globalnego laboratorium wybrano Sztokholm, miasto będące od dawna w awangardzie ekologicznych innowacji i znane z zaangażowania konsumentów, polityków i biznesu w budowę zielonej gospodarki.

Przeczytaj też: Recepta na zrównoważony biznes? Najpierw działać

Jak czytam w informacji prasowej, Mastercard zdaje sobie sprawę, że konsumpcja będzie musiała dostosować się do wymagań zrównoważonego rozwoju i globalnych celów redukcji emisji dwutlenku węgla. W związku z tym organizacja chce zmieniać przyszłość handlu i angażuje się we współpracę przy tworzeniu rozwiązań cyfrowych, które pomogą firmom, rządom i miliardom konsumentów w ochronie środowiska. Pracownicy laboratorium skupią się w szczególności na wykorzystaniu najnowszych technologii, czyli 5G, informatyki kwantowej czy zaawansowanej sztucznej inteligencji.

Przeczytaj też: Tauron pozbędzie się kopalń

Laboratorium prowadzi już prace badawcze i rozwojowe z udziałem specjalistów z Mastercard, współpracujących z nią startupów oraz klientów. Biura w Sztokholmie zostaną otwarte wiosną 2022 roku. W Laboratorium będą funkcjonować trzy jednostki: centrum badań i rozwoju, które skupi się na rozwiązaniach w zakresie zrównoważonej konsumpcji i zrównoważonych łańcuchów wartości, platforma typu „laboratorium jako usługa” połączy partnerów i klientów w procesie tworzenia zrównoważonych rozwiązań zapewniających obopólne korzyści. Trzecia jednostka, czyli Centrum Mastercard Experience, udostępni praktyczne wersje demo produktów oraz umożliwi osobiste zaangażowanie uczestników.

Jednym z priorytetów Laboratorium jest ciągłe doskonalenie funkcji Kalkulatora Węglowego Mastercard. Wydawcy kart płatniczych mogą go łatwo wdrażać, korzystając ze wsparcia członków zespołu firmy Doconomy. O wspólnym projekcie Mastercarda i Doconomy pisaliśmy w tekście Chcesz poznać ślad węglowy swoich zakupów? Ułatwi Ci to Mastercard.

KATEGORIA
INNOWACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies