Wcześniej na małe instalacje zdecydowały się Lidl, Dino oraz Castorama
Bricoman to kolejna sieć sklepów, która zdecydowała się na korzystanie z fotowoltaiki. W ramach pilotażu o instalację wzbogaciła się gdańska placówka firmy, o czym informuje serwis propertynews.pl. Projekt pozwoli pozyskać dane, które będą wykorzystywane przy instalowaniu paneli na innych marketach budowlanych tej marki.
Przeczytaj też: Wraca sprawa prywatyzacji lasów
Instalacja na dachu gdańskiego sklepu składa się z 288 modułów połączonych w dwa osobne zestawy i osiąga moc prawie 100 kWp. Firma przekonuje, że mała elektrownia słoneczna pozwala pokryć zapotrzebowanie sklepu na oświetlenie, natomiast w dni wolne od handlu wyprodukowana nadwyżka jest sprzedawana do sieci.
Panele, które trafiły na dach sklepu, znajdują się jednocześnie w regularnej ofercie dla klientów Bricomana. Może to stanowić dodatkową reklamę. Na kategorię energooszczędnego domu w ofercie sieci składają się także pompy ciepła czy izolacje. Bricoman łączy też klientów z instalatorami tych rozwiązań. Zainteresowanie produktami proekologicznymi, w tym fotowoltaiką, stale rośnie, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i tych firmowych.
Przeczytaj też: Bruksela przedstawiła szczegóły nowej reformy klimatycznej
Podobny pilotażowy projekt kilka miesięcy temu rozpoczęła Castorama. Instalacją fotowoltaiczną może się już pochwalić placówka sklepu w Zamościu. Z serwisu green-news.pl dowiesz się, że w 2021 roku elektrownie słoneczne pojawią się też na 120 marketach Lidla. Z kolei sieć Dino w lutym zakończyła pierwszy etap zapowiedzianego w ubiegłym roku planu zakładania instalacji fotowoltaicznych na dachach marketów. Instalacje pojawiły się na 400 placówkach, a ich łączna moc sięgnęła 14 MW, co w skali roku pozwoli wygenerować około 14 GWh czystej energii elektrycznej.