Firma kurierska DPD inwestuje nie tylko w zeroemisyjne vany, ale i stacje ładowania. Oprogramowanie i sprzęt dostarczy polski startup Elocity
Firma kurierska DPD Polska wybrała dostawcę infrastruktury do ładowania swojej elektrycznej floty. Będzie nim Elocity, która dostarczy 150 stacji ładowania i narzędzia do zarządzania energią we flocie. Współpraca z Elocity to konsekwencja decyzji DPD o utworzeniu własnej zeroemisyjnej floty – już niedługo na ulice polskich miast wyjedzie pierwszych 50 elektrycznych pojazdów z czerwoną paczką w logo.
Przeczytaj też: Kurier na rowerze? Takie innowacje chce wprowadzać DPD
Usługi kurierskie wpływają na środowisko, tym bardziej przy gwałtownym rozwoju e-commerce. – Znaczące ograniczenie śladu węglowego wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu DPDgroup – deklaruje Łukasz Zembowicz, członek zarządu DPD Polska. DPDgroup zobowiązała się zmniejszyć emisję CO2 o 80 proc. w ciągu pięciu lat. Polski oddział firmy już teraz zagęszcza sieć sortowni i paczkomatów, co pozwala skrócić trasy, a nawet dostarczać przesyłki pieszo. Nowe obiekty są zasilane zieloną energią. Spółka zamierza też zelektryfikować swoją flotę.
Przeczytaj też: W Polsce przybywa elektrycznych vanów dostarczających przesyłki do paczkomatów
Tymczasem, jak zauważa Michał Baranowski, prezes Elocity, to właśnie infrastruktura stacji ładowania jest krytyczna dla biznesu. Właśnie dlatego DPDgroup zamierza nie tylko rozszerzyć europejską flotę o 7000 pojazdów zeroemisyjnych, ale także zainstalować w różnych miastach Europy 3600 stacji do ładowania. Umowa DPD Polska i Elocity umożliwi realizację tych planów w Polsce.