Sieć sklepów rozwija ofertę produktów bezmięsnych
Żabka ponownie rozszerza ofertę produktów bezmięsnych, które klienci mogą kupić w wersji na ciepło. Po hot dogu z parówką z białka grochu i białka ziemniaczanego oraz hot dogu z parówką serową, przyszedł czas na roślinnego burgera: weggera. Popularna sieć wprowadziła go we wszystkich swoich sklepach w cenie niecałych 6 zł za kanapkę.
Przeczytaj też: Żabka weźmie od Ciebie plastikowe butelki
Co składa się na wege burgera z Żabki? Przede wszystkim bułka pszenna z nasionami sezamu oraz JakNuggetsy od The Vegetarian Butcher. Imitują one smakiem i strukturą mięso z kurczaka, ale są przygotowywane z niemodyfikowanej genetycznie soi. Wykorzystano także plastry wegańskie Bez deka mleka o smaku goudy, sos wegański oraz dodatki: marynowaną paprykę i zielony ogórek. Klient może kupić kanapkę i podgrzać ją w domu albo zamówić ją na ciepło w sklepie.
Sieć zapewnia, że wegger serwowany jest w bezpieczny sposób, co ma obecnie spore znaczenie. Producent pakuje burgera w biały pergamin i pudełko, z których rozpakowuje go dopiero klient. W sklepie kanapkę podgrzewa się w opakowaniu. Co ciekawe, Żabka zapewnia w komunikacie prasowym, że oferta produktów roślinnych jest rozszerzana w odpowiedzi na rosnący popyt. W marce własnej Szamamm ilość dań gotowych bezmięsnych przyrasta ponoć szybciej niż mięsnych.
Przeczytaj też: Aż 48 tys. paneli słonecznych na jednym dachu
Ten trend nie dotyczy oczywiście tylko polskiej sieci sklepów. Niedawno mogłeś/aś przeczytać w serwisie green-news.pl, że w najbliższych latach rynek roślinnych alternatyw mięsa i nabiału będzie rósł. Zwłaszcza, że Parlament Europejski zdecydował, że nie będzie blokował używania nazw parówka, stek czy właśnie burger w odniesieniu do bezmięsnych produktów, czego domagała się branża hodowlana. Wegan i wegetarian napawać optymizmem może także fakt, że firma Impossible Foods zamierza poważnie zainwestować w rozwój nowych produktów.