Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Mrożona herbata w butelce z odzysku. Napój w takim opakowaniu już w tym miesiącu w sklepach w całej Polsce

PepsiCo chce do roku 2030 wykorzystywać na terenie UE co najmniej 50 proc. rPET we wszystkich butelkach napojowych

Firma PepsiCo poinformowała, że wprowadzi na polski rynek herbatę mrożoną Lipton Ice Tea w butelkach wykonanych w 100 proc. z rPET, czyli plastiku pochodzącego z recyklingu. To wstęp do poważnej zmiany polegającej na minimalizowaniu wykorzystania nowych tworzyw sztucznych i przejściu na model obiegu zamkniętego.

Przeczytaj też: A gdyby tak plastik rozkładał się w ciągu roku od wyrzucenia?

Napój Lipton Ice Tea w nowych opakowaniach ma być dostępny już w tym miesiącu w sklepach na terenie całego kraju. Tą nowością PepsiCo przeciera recyklingowy szlak w naszym regionie. Firma przekonuje, że wprowadzenie rPET do produkcji opakowań herbaty mrożonej umożliwi zaoszczędzenie rocznie 2 300 ton surowca pierwotnego, a to oznacza, że do obiegu trafi ok. 86 milionów butelek mniej. Możliwa jest także redukcja emisji CO2: o ponad 40 proc. względem tradycyjnego procesu produkcji PET. Istotne jest też to, że butelki pochodzące z recyklingu można ponownie poddać temu procesowi.

Ciekawym wątkiem akcji jest z całą pewnością zwrócenie przez PepsiCo uwagi na kwestię segregacji śmieci w naszym kraju. Firma podkreśla w swym przekazie, że chociaż około 2/3 Polaków deklaruje segregację, to statystyki pokazują, że tylko 15 proc. naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. W efekcie Polska ma jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej. A to z kolei ma sprawiać, że część producentów nie chce wykorzystywać opakowań wykonanych z surowca wtórnego, bo jest go po prostu za mało.

Przeczytaj też: Kawa w kapsułkach okazała się kolejną częścią plastikowej plagi

Firma chce to zmienić. Na nowych butelkach Lipton Ice Tea znajdzie się znak informujący o tym, że zostały wykonane z tworzywa pochodzącego z recyklingu. Jednocześnie koncern za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz informacji w punktach sprzedaży chce zachęcać do zwiększania poziomu recyklingu poprzez prawidłową segregację odpadów. Trudno stwierdzić, jakie przyniesie to efekty, ale edukacji nigdy dość.

Warto przypomnieć, że PepsiCo jest jedną z firm zainteresowanych papierowymi butelkami. O ich wprowadzeniu na rynek poinformował koncern Diageo, który w przyszłym roku chce rozpocząć sprzedaż whisky Johnnie Walker w papierze. Powołana do życia przez tę korporację firma Pulpex nie będzie jednak opracowywać eko technologii wyłącznie dla Diageo – na liście znaleźć można właśnie PepsiCo (i Unilever).

KATEGORIA
LESS WASTE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies