Działania prospołeczne w trudnych czasach podejmują też inne firmy produkujące wegańską żywność
Beyond Meat, firma produkująca roślinne burgery, kilka dni temu ogłosiła w mediach społecznościowych kampanię Feed a Million+. Zamierza w jej ramach dostarczyć potrzebującym ponad milion swoich wegańskich kanapek i chce to zrobić w ciągu 30 dni. Jedzenie trafi głównie do Nowego Jorku i Los Angeles, ale powinno się pojawić także w innych lokalizacjach, jeśli sprawnie zadziała łańcuch dostaw.
Przeczytaj też: Po sznyclach i burgerach przyszedł czas na roślinne kiełbasy
Kalifornijski startup swoje wsparcie w walce z pandemią koronawirusa zamierza w pierwszej kolejności skierować do najbardziej potrzebujących – roślinne burgery otrzymają m.in. banki żywności, organizacje pozarządowe, domy opieki oraz placówki służby zdrowia. Firma pisze w swym komunikacie o pracownikach z pierwszej linii frontu. To im zamierza dostarczyć za darmo „dobre, pożywne posiłki”.
Co ciekawe, Beyond Meat zamierza do swojej akcji włączyć także restauracje, które z powodu pandemii musiały zostać zamknięte. Teraz mają się one stać „placówkami operacyjnymi”, dzięki czemu przynajmniej część załogi będzie mogła wrócić do pracy. Firma nie będzie samodzielnie tworzyć listy podmiotów, którym przekaże jedzenie – mają w tym pomóc internauci za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Przeczytaj też: Gigant branży rolno-spożywczej wchodzi na rynek zamienników mięsa
Takie akcje można oczywiście uznać za działania marketingowe, ale skala przedsięwzięcia jest dość spora, mowa o ponad milionie posiłków, które uszczuplą portfel Beyond Meat. I to w trudnych dla spółki czasach – restauracje i bary serwujące ich burgery zostały zamknięte. W efekcie akcje startupu potaniały w ostatnich tygodniach bardzo mocno. Z tym problemem zderzyło się oczywiście wiele innych firm. Pocieszające jest to, że część z nich nawet teraz próbuje robić coś dobrego.
Serwis VegNews donosi, że Sophie’s Kitchen produkujący owoce morza na bazie roślin podarował w marcu bankom żywności w San Francisco zapasy „bezmięsnego tuńczyka” o wartości ponad 200 tys. dolarów. Z kolei Miyoko’s Creamery każdego tygodnia serwuje do 2 tys. wegańskich kanapek pracownikom służby zdrowia w Karolinie Północnej. To bohaterowie, którym poświęca się w mediach zdecydowanie mniej uwagi niż np. Tesli pracującej nad respiratorem. A przecież naukowcy mówią, że dieta wegańska wspiera odporność również w czasie koronawirusa. Pisaliśmy o tym tutaj.