Sieć sklepów zaczyna ograniczać zużycie plastiku, ale ma jeszcze dużo do zrobienia
Carrefour wprowadza do swoich sklepów w całym kraju wielorazowe woreczki na warzywa i owoce. Opakowania wykonane w 100 proc. z bawełny mają być alternatywą dla tzw. zrywek. Na razie opakowania wielokrotnego użytku są dostępne w hipermarketach, w ciągu kilku tygodni mają się pojawić w każdym supermarkecie sieci.
Przeczytaj też: Jak zrezygnować z foliowych torebek?
Francuska firma wykonuje kolejny krok w kierunku „zielonego” biznesu. Latem ubiegłego roku poinformowała o możliwości zakupów produktów na wagę do własnych opakowań. Klienci, którzy chcą ograniczyć produkcję śmieci, mogą zabierać do sklepu swoje słoiki, pudełka czy worki i przekazać je sprzedawcy na stoisku z produktami na wagę. Niedługo później okazało się, że podobną opcję zaoferowała klientom sieć Auchan.
Wprowadzenie do oferty torebek wielokrotnego użytku (są płatne, ale chyba warto w nie zainwestować) w sklepach Carrefour poprzedziły testy, które wykazały, że klienci są nimi zainteresowani. Firma deklaruje, że to nie koniec zmian. Do roku 2025 wszystkie opakowania marki własnej mają się nadawać do kompostowania lub recyklingu. Jeszcze wcześniej, bo w roku 2022 mają się pojawić torby kasowe pochodzące w 100 proc. z recyklingu odpadów.
Przeczytaj też: Chiny mówią „dość” plastikowi . To początek globalnych zmian
Działania słuszne i godne naśladowania. Tym trudniej zrozumieć, dlaczego Carrefour nadal pakuje warzywa i owoce w foliowe opakowania. Nierzadko dotyczy to pojedynczych produktów. Czy naprawdę każdy ogórek, cukinia czy cytryna pokrojona w plasterki muszą być owinięte plastikiem? Oby i na tym polu francuska sieć również szybko dokonała zmian.