Popularny w latach 90. zespół współpracuje z OLX przy akcji edukacyjnej wymierzonej w smog
Serwis ogłoszeniowy OLX podjął się misji edukowania Polaków w kwestii smogu. Nie robi tego jednak samodzielnie – do współpracy zaprosił T-raperów znad Wisły, czyli zespół, którego szczyt popularności przypadł na drugą połowę lat 90. XX w. Duet Wasowski-Szczęśniak tym razem przekazuje wiedzę za pośrednictwem piosenki Antysmog song.
Przeczytaj też: Walka z plastikiem i smogiem w exposé Morawieckiego
T-raperzy znad Wisły mają już na swoim koncie utwór napisany dla OLX. W mediach społecznościowych cieszył się on sporym powodzeniem i tym razem może być podobnie. A to dobra informacja, ponieważ słowa piosenki mogą do niektórych odbiorców przemówić bardziej niż ulotki dostarczane do skrzynek pocztowych albo poważne spoty emitowane w telewizji. Zresztą, przekonaj się sama/sam:
Teledyskowi towarzyszy szersza akcja edukacyjna. OLX na swojej stronie zamieścił m.in. zestawienia dobrych i złych praktyk. Dla jednych będą to informacje oczywiste, inni mogą być zdziwieni, gdy przeczytają, że wycinanie filtra DPF w samochodzie jest szkodliwe, a zawartość siarki w spalanym węglu ma wpływ na jakość powietrza, którym oddychamy. Na stronie internetowej poświęconej akcji znaleźć można też quiz na temat smogu.
Przeczytaj też: Firmy takie jak Uber zwiększają korki i smog
Polskie społeczeństwo zdecydowanie potrzebuje takich akcji. Aż 87 proc. węgla zużywanego przez gospodarstwa domowe w UE przypada właśnie na Polskę, a jakość samego paliwa, jak i pieców, w których jest ono spalane, pozostawia bardzo dużo do życzenia. Efekt jest niestety taki, że żyjemy krócej od Czechów. Efekty walki z tym problemem, które podejmuje rząd przedstawiają się niestety mizernie, więc cieszą przynajmniej działania podejmowane lokalnie przez samorządy. Parę miesięcy temu w Krakowie zapadł pierwszy wyrok sądu za ignorowanie przepisów uchwały antysmogowej.