Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Nestle zainwestuje równowartość 8 miliardów złotych, by stać się bardziej eko

Szwajcarska korporacja chce używać więcej plastiku z recyklingu

Nestle zamierza wydać 2 miliardy franków szwajcarskich, czyli około 8 mld zł, na rozwój recyklingu tworzyw sztucznych. W ramach tych działań szwajcarska korporacja powoła m.in. fundusz inwestycyjny dysponujący 250 mln franków. Jego zadaniem będzie wspieranie startupów skupiających się na innowacjach w zakresie opakowań.

Koncern spożywczy mocno kojarzony jest z zaśmiecaniem planety i degradacją środowiska, ale najwyraźniej chce to zmienić. W połowie ubiegłego roku pisaliśmy w green-news.pl, że producent wprowadza na rynek pierwszy baton w papierowym opakowaniu, ale była to kropla w morzu potrzeb, bo korporacja w samym tylko 2018 roku zużyła 1,7 mln ton tworzyw sztucznych. Na jednym batoniku nie zamierza jednak kończyć.

Przeczytaj też: Wodór i energia elektryczna z plastikowych odpadów

Już wcześniej przedstawiciele Nestle zapowiedzieli, że do 2025 roku wszystkie stosowane przez koncern opakowania będą nadawać się do ponownego użycia lub recyklingu. Firma zadeklarowała wówczas m.in. wspieranie recyklingu w krajach, w których działa, umieszczanie na opakowaniach informacji na temat sortowania odpadów czy opracowywanie nowych rozwiązań w zakresie opakowań.

Obecna deklaracja to już zapowiedź realnych inwestycji. Jednocześnie firma przyznaje, że sprawa jest skomplikowana. Wykorzystywane do pakowania żywności materiały muszą spełniać wyśrubowane normy. Tymczasem nie każdy sposób przetwarzania tworzyw sztucznych pozwala je spełnić. Wspomniane 2 mld franków mają jednak pomóc rozwiązać problem.

Przeczytaj też: Płyn do naczyń i szampon do własnego pojemnika

Jeżeli na rynku opakowań ma się coś zmienić, jeśli liczymy na to, że do jezior, rzek i oceanów będzie trafiać mniej plastiku, to temat muszą podjąć korporacje wielkości Nestle czy eksperymentującego z PET koncernu BP. Ich sposób działania nie zmieni się niestety w ciągu roku, ale wyraźnie widać, że po stronie korporacji rośnie świadomość narastających zagrożeń.

KATEGORIA
INNOWACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies