Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Płyn do naczyń i szampon do własnego pojemnika? Rossmann testuje nowe rozwiązanie

Na razie w automatach dostepne są produkty firmy Henkel

Czeski Rossman i niemiecki koncern chemiczny Henkel testują w wybranych sklepach automaty do napełniania opakowań szamponem czy płynem do mycia naczyń. W ten sposób obie firmy chcą zmniejszyć liczbę plastikowych odpadów, których produkujemy coraz więcej. Na razie nie ma informacji na temat rozszerzenia projektu w drogeriach naszego południowego sąsiada lub sprawdzenia go w innych krajach.

Niektórzy Polacy cenią sobie chemię z Niemiec i zgodnie z zasadą „jest popyt, jest podaż” w wielu polskich miastach można trafić do sklepów oferujących oryginalne produkty z tego kraju. Może za jakiś czas równie popularna będzie niemiecka chemia prosto z dystrybutora? Na stronie internetowej czeskiego Rossmanna znaleźć można mapkę, na której zaznaczono sklepy w Pradze, Brnie, Libercu, Czeskich Budziejowicach i Pardubicach. Klienci, którzy się do nich udadzą, trafią na automaty z wybranymi produktami firmy Henkel.

Przeczytaj też: Jak zrezygnować z pasty do zębów w tubce?

Mowa m.in. o płynach do prania czy mycia naczyń popularnych marek Persil i Pur, ale też o mydła i szampony Fa i Nature Box. Idea jest prosta: podstaw własny pojemnik pod kran, napełnij go i zapłać. Jeśli ktoś nie ma przy sobie opakowania, może kupić pojemnik wielorazowego użytku. Warto jednak, by kolejnym razem pojawił się w drogerii z tą butelką – w przeciwnym razie akcja straci sens.

Pojawią się pewnie głosy wyrażające sceptyczne podejście: ludziom nie będzie się chciało chodzić do sklepów z własnymi pojemnikami. Bo to uciążliwe, bo zakupy robią po pracy, bo używają innych detergentów itp. Prawdą jest, że wszystkich produktów dostępnych w Rossmannie czy innej drogerii nie uda się sprzedawać w ten sposób. Ale wprowadzenie automatów oferujących najbardziej popularne detergenty, może już przynieść widoczne zmiany.

Przeczytaj też: Coca-Cola ogranicza zużycie plastiku

Jak zachęcić klientów do korzystania z tego rozwiązania? Gdyby cena płynów z nalewaka była niższa, przed maszynami po jakimś czasie mogłyby się pojawić kolejki. Stawiać trzeba też oczywiście na edukację, by klienci zrozumieli, do czego prowadzi wypuszczanie na rynek miliardów produktów w plastikowych opakowaniach, z których część nawet nie może zostać poddana recyklingowi.

Podczas gdy Czesi i Niemcy eksperymentują z wielorazowymi opakowaniami na chemię, Austriacy chcą przekonać ludzi do kubków na kawę wielokrotnego użytku. Uber Eats zapowiedział w ubiegłym roku, że kończy z dostawami jednorazowych sztućców, słomek czy naczyń (chyba, że klient ich sobie wyraźnie zażyczy). Z kolei supermarkety coraz częściej umożliwiają klientom pakowanie produktów na wagę do własnych pudełek i torebek.

Idzie nowe.

KATEGORIA
LESS WASTE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies