Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Prezes LOT: ograniczanie lotów z powodu klimatu to głupota i „lewicowy absurd”

W czasie gdy coraz więcej firm deklaruje działania na rzecz ochrony środowiska, polski przewoźnik uważa, że problem ogromnej emisji CO2 w transporcie lotniczym jego nie dotyczy

W tym samym czasie, gdy na świecie trwają protesty i liczne dyskusje o kryzysie klimatycznym i próbach jego powstrzymania, prezes polskich linii lotniczych szczerze przyznaje, że firma nie chce mieć z tym trendem nic wspólnego.

Flight shame to pomysł lewicowych środowisk, które starają się zawstydzić i obrzydzić ludziom latanie samolotami, co jest absurdem. Bo latanie służy łączeniu ludzi i rozwojowi gospodarczemu. Mówienie o ochronie środowiska poprzez ograniczenie podróży samolotowych jest głupotą – powiedział Rafał Milczarski podczas Kongresu Rynku Lotniczego, o czym pisze dziś Dziennik Gazeta Prawna.

Przeczytaj też: T-Mobile przejdzie na 100 proc. OZE

Problem z lataniem jest niestety taki, że podróże samolotem należą do najbardziej emisyjnych rodzajów transportu pasażerskiego. W ubiegłym roku wygenerowały prawie 900 mln ton dwutlenku węgla (mniej więcej trzy razy więcej niż Polska), a jeżeli rozwój lotnictwa utrzyma się na dotychczasowym poziomie, to wartość ta podwoi się do 2050 roku. Dlatego regularnie w green-news.pl przypominamy: Jeśli chcesz coś zrobić dla klimatu, ogranicz podróże samolotem

Przeczytaj też: W sprawie klimatu naukowcy murem za młodzieżą

Wiele firm chwali się działaniami na rzecz środowiska. Nawet jeśli wynikają wyłącznie z chęci poprawienia wizerunku, przyczyniają się do czegoś dobrego. Prezes LOT może oczywiscie całej sprawie zaprzeczać i twierdzić, że chęć podejmowania działań na rzecz klimatu to „lewactwo”. To jednak przekaz skierowany do jakiejś części krajowych odbiorców, podczas gdy w Brukseli coraz częściej dyskutuje się o tym, że zbliża się moment, w którym transport lotniczy zostanie objęty nowymi rygorami redukcji emisji CO2. Niektóre linie lotnicze już podejmują w związku z tym działania, np. niektóre krajowe loty zastępując połączeniami kolejowymi. Polski przewoźnik na razie uważa, że problem jest wyłącznie ideologiczny.

KATEGORIA
KLIMAT
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies