Fundacja WWF Polska oceniła, na ile Lidl Polska wywiązuje się z realizacji zobowiązań mających na celu eliminację plastiku
Lidl przypomina, że realizuje wizję „Mniej plastiku – obieg zamknięty”. Angażuje się szczególnie w zbiórkę, segregację i recykling odpadów. W ramach strategii REset Plastic sieć zobowiązała się do zmniejszenia zużycia plastiku do 20 proc. do 2025 roku oraz do wytwarzania 100 proc. opakowań marek własnych z materiałów nadających się do recyklingu. W ciągu najbliższych trzech lat Lidl chce produkować opakowania produktów marek własnych z materiałów, które średnio w 25 proc. będą pochodzić z recyklingu.
Przeczytaj też: Niemiecki rząd zostawi firmy paliwowe na lodzie? Chodzi o wodór
Tyle, jeśli chodzi o plany. Jak w praktyce wygląda ich realizacja? Sprawdziła to Fundacja WWF Polska, która używając narzędzia Plastic Scorecard for Business Assessment oceniła system zarządzania odpadami z tworzyw sztucznych Lidla.
Narzędzie to umożliwia analizę celów strategicznych firmy w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, a także praktyk w zakresie opakowań od etapu ich projektowania po znakowanie. Bada się również cały szereg innych działań, m.in. budowanie świadomości wśród kontrahentów czy klientów oraz zaangażowanie w branżowe projekty na rzecz ograniczania odpadów po opakowaniach.
Jakie są efekty kontroli? Okazuje się, że Lidl Polska ma powody do satysfakcji. Sieć uzyskała maksymalną możliwą liczbę punktów w kategoriach: strategia, zobowiązania i polityka firmy, a także w obszarach szkolenia pracowników i zaangażowania międzysektorowego.
– Problem zanieczyszczenia środowiska plastikiem nadal się powiększa, dlatego powinniśmy podjąć znaczące i systemowe działania w celu jego rozwiązania. Przedsiębiorstwa stanowią jeden z najważniejszych elementów kompleksowego działania, dlatego doceniamy prośrodowiskowe postępowanie Lidl Polska oraz strategię redukującą zużycie plastiku – REset Plastic. Razem z usprawnieniami wprowadzanymi do systemów gospodarowania odpadami i większą świadomością obywateli, zaangażowanie sektora prywatnego może sprawić, że problem zanieczyszczenia plastikiem znacznie się zmniejszy – komentuje Ewa Chodkiewicz, kierowniczka zespołu arównoważonego rozwoju WWF Polska i ekspertka w dziedzinie gospodarki cyrkularnej.
Przeczytaj też: Zobacz film o wegańskich lokalach w Warszawie
Lidl Polska doceniono m.in. za zarządzanie kwestią odpadów w sposób kompleksowy i zgodnie z wytycznymi strategii REset Plastic. Ponadto sieć dąży do maksymalnego odzysku odpadów w trakcie całej swojej działalności (zarówno w biurach, magazynach jak i sklepach), a także edukuje klientów w zakresie prawidłowej segregacji odpadów (na wybranych opakowaniach produktów marek własnych są zamieszczane instrukcje, gdzie należy wyrzucić dany materiał). Lidl Polska podkreśla, że będzie podejmować kolejne działania na rzecz eliminowania plastiku.