Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Bezjajeczna jajecznica nareszcie w Europie. EFSA daje zielone światło firmie Just Egg

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności zatwierdził najważniejszy składnik zamienników jajek Just Egg. Niebawem produkty Eat Just trafią także na Polski rynek

Roślinne zamienniki kurzych jaj do niedawna znane były głównie w USA. Tam produkty Just Egg są dostępne w większych sieciach handlowych. Lista miejsc na świecie, w których są sprzedawane, stale się powiększa. Teraz foodtech ma na celowniku Europę. Jednak firma musiała czekać na zgodę Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA). Dlaczego? W swoich produktach wykorzystuje składnik uprawiany głównie w Afryce i Chinach. Nie jest kontrowersyjny, bo chodzi o białko fasoli mung.

– Wprowadzenie Just Egg do sprzedaży w Europie i trafienie do milionów klientów wybierających zdrowsze i przyjaźniejsze dla środowiska jedzenie, będzie krokiem milowym dla naszej firmy – mówi założyciel i dyrektor zarządzający Eat Just, Josh Tetric.

Przeczytaj też: Czy za badaniami promującymi mięso stoją wielkie koncerny mięsne?

Firma ma ambicje stać się najpopularniejszym dostawcą zamienników jaj kurzych na świecie. Wegańska alternatywa zyskuje sympatię zarówno szefów kuchni, jak i zwykłych roślinożerców. Zdobywa popularność w RPA, Kanadzie, Chinach czy Korei Południowej. Zamiennik jest tańszy, ma mniejszy wpływ na środowisko niż tradycyjne jaja i jest bezpieczniejszy. Nie ma mowy o zakażeniu się chorobą odzwierzęcą podczas jego produkcji, transportu czy magazynowania.

Nowatorskie białko roślinne będące głównym składnikiem Just Egg zostało poddane przeglądowi EFSA. To otwiera drzwi produktom na jego bazie w Europie. Można się spodziewać, że zobaczymy je na półkach w połowie 2022 roku. W Europie dystrybucją produktów ma się zająć włoska Grupa Eurovo.

Przeczytaj też: Wegański Majonez Kielecki wchodzi w nową niszę

Just Egg jest oferowany w formie, którą można upiec w tosterze lub gofrownicy. Jest też wariant płynny do omletów, ciast, zapiekanek i jajecznicy. 150 g bezjajecznej jajecznicy na bazie produktu zapewnia niemal taką samą ilość białka, co tradycyjna potrawa.

Eat Just w 2020 roku zawiązał współpracę z Sodexo, co daje mu dostęp do 75 mln klientów każdego dnia i obecność w takich miejscach jak stołówki i bufety na uczelniach czy w biurowcach.

Startup powstał w 2011 roku. Główną siedzibę ma w San Francisco a przedstawicielstwa w Szanghaju i Singapurze. W obszarze zainteresowań firmy są nie tylko zamienniki jajek, ale także mięsa drobiowego. W 2020 roku w Singapurze jedna z restauracji wprowadziła do menu potrawę na bazie komórkowego mięsa kurczęcego pochodzącego z laboratoriów Eat Just. Mięso komórkowe tego producenta występuje w Azji pod nazwą Good Meat. Startup oferuje też bezjajeczny majonez.

KATEGORIA
STYL ŻYCIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies