Firma energetyczna stara się także ustrzec osoby starsze przed niebezpieczeństwami czyhającymi na nie w sieci
Tauron jakiś czas temu dzielił się wynikami badania, z których wynikało, że seniorzy nie chcą zbyt często kupować sprzętu RTV i AGD – woleliby naprawiać urządzenia, gdy zajdzie taka potrzeba. Wiąże się to nie tylko z kwestiami finansowymi, ale też środowiskowymi. W związku z tym spółka przygotowała poradnik, w którym wyjaśnia, jak radzić sobie w przypadku domowych awarii. Osoby starsze dowiedzą się z niego również, jak bezpiecznie korzystać z internetu.
Przeczytaj też: Zmiany w programie „Czyste powietrze”
Firma energetyczna podaje, powołując się na swoje badanie, że blisko polowa (48 proc.) seniorów w sytuacji awarii domowych sprzętów w pierwszej kolejności szuka pomocy u członków najbliższej rodziny. Mniej więcej taka sama grupa próbuje znaleźć fachowców w internecie. Tu pojawia się jednak problem, bo aż 46 proc. ankietowanych przyznaje, że nie ufa serwisantom znalezionym w ten sposób. Dlatego przydatny może się okazać poradnik Taurona, który znajdziesz pod tym adresem.
Spółka zawarła w nim m.in. zestawienie najważniejszych informacji dotyczących opłacalności naprawy sprzętu. W poradniku znajdują się także porady dotyczące tego, jak zapewnić sobie pomoc sprawdzonego fachowca i gdzie szukać wsparcia w przypadku awarii w domu. To element kampanii Seniorów sposób na „COŚ się zepsuło”, której celem jest m.in. poprawa bezpieczeństwa osób starszych. Eksperci Taurona przygotowali np. informacje o najbardziej popularnych metodach oszustw, których ofiarami padają osoby starsze.
Przeczytaj też: KitKat w wersji wegańskiej już dostępny w Polsce
Poradnik zawiera także informacje dotyczące internetu, w tym wskazówki, jak w łatwy i bezpieczny sposób korzystać z tego medium. Zapotrzebowanie na taką wiedzę jest spore, bo aż 80 proc. badanych przyznaje, że nowe technologie są przydatne w codziennym życiu. Osoby starsze najchętniej korzystają ze smartfonów, dzwoniąc do najbliższych osób, ale z ich pomocą sprawdzają także rozkłady jazdy autobusów czy prognozę pogody. Niestety ponad połowa badanych (53 proc.) przyznaje, że korzystanie ze smartfonów nastręcza im trudności.
W serwisie green-news.pl znajdziesz informację o innym poradniku przygotowanym przez Taurona, a dotyczącym fotowoltaiki. Zebrano w nim sto pytań zadawanych przez osoby zainteresowane mikroinstalacją słoneczną i z pomocą ekspertów udzielono odpowiedzi. Poruszone zagadnienia związane są z kwestiami technicznymi, prawnymi czy finansowymi. W specjalnym ebooku można też znaleźć omówienie ofert dostępnych na rynku.