Projekt na razie wystartował w pięciu hipermarketach, ale może zostać rozszerzony o kolejne miejsca
Od gospodarki obiegu zamkniętego, czyli wtórnego wykorzystywania surowców, w skrócie GOZ, nie ma już odwrotu. Bez GOZ zdecydowanie trudniej będzie ludziom osiągnąć neutralność klimatyczną. W trend ten postanowiła się włączyć sieć sklepów Auchan. Francuzi będą w Polsce testować sprzedaż odzieży używanej. Robiąc zakupy spożywcze możesz się natknąć na stoisko z markowymi ubraniami w niższych cenach.
Przeczytaj też: Tesla wycofuje się z Bitcoina
Nowe Życie by Auchan – taką nazwę nosi projekt realizowany obecnie w pięciu hipermarketach: Warszawa Jubilerska, Warszawa Wola, Katowice Reńców, Kraków Bronowice i Kraków Bora. Sieć nie wyklucza, że po pilotażu, w drugiej połowie roku, rozszerzy projekt na kolejne hipermarkety. Firmę wspiera w tych działaniach Patatam, przedsiębiorstwo specjalizujące się w odzyskiwaniu i sprzedaży używanych ubrań. Podmioty nawiązały już kilka kwartałów temu współpracę we Francji.
Auchan zapewnia, że w jego marketach można kupić używane, ale czyste i sprawdzone ubrania różnych marek. Na liście pojawiają się Tommy Hilfiger, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein, H&M, Pepe Jeans, Mango, Zara, Nike, Adidas, Abercrombie&Fitch, Jules oraz Massimo Dutti. Wachlarz produktów jest szeroki: od t-shirtów i spodenek, przez sukienki, spódnice, koszule oraz spodnie, po kombinezony i bluzy. Na stoisku znajdziesz odzież męską, damską i dziecięcą w cenie od 7 do 35 zł.
Przeczytaj też: Kolejna duża sieć handlowa decyduje się na fotowoltaikę
Dlaczego Auchan zdecydował się na rozwój opcji second hand? Bo tego oczekują klienci. Coraz więcej osób robiąc zakupy patrzy nie tylko na cenę produktów czy ich skład, ale bierze też pod uwagę wpływ danego towaru na środowisko. A ubrania z drugiej ręki wypadają pod tym względem znacznie lepiej od tych nowych. Wybierając używaną odzież, ograniczasz emisje dwutlenku węgla, zużycie wody i innych surowców. Jednocześnie nie wiąże się to z poświęceniem – w atrakcyjnej cenie kupisz rzeczy markowe.