BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce nawiązał współpracę z fintechem Doconomy
Emisje CO2 czy ślad węglowy to pojęcia, które dopiero zaczynają istnieć w świadomości polskiego społeczeństwa. Dzięki nim łatwiej zrozumieć, jaki wpływ na środowisko mają ludzie i ich codzienne decyzje. Kolejny krok w kierunku promowania rozwiązań korzystnych dla środowiska wykonał bank BNP Paribas.
Przeczytaj też: Andrzej Duda zapowiada szybkie odchodzenie od węgla
BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce nawiązał współpracę z Doconomy. W efekcie zaoferuje milionom swoich klientów kalkulator śladu węglowego – cyfrowe rozwiązanie pozwalające zrozumieć, jaki wpływ na środowisko mają konkretne wydatki. Obliczenia te są oparte na niezależnie weryfikowanej metodologii Indeksu Åland stworzonego przez fiński Bank of Åland.
W green-news.pl możesz przeczytać, że współpracę z fintechem Doconomy podjął Mastercard. Kalkulator śladu węglowego udostępniono wydawcom kart płatniczych, czyli m.in. bankom, które mogą je integrować ze swoimi aplikacjami. Efekty tych działań stają się widoczne. Klienci BNP mogą teraz wydawać pieniądze w sposób bardziej świadomy ekologicznie i unikać transakcji, które wiążą się z dużymi emisjami dwutlenku węgla, ale też poznawać sposoby na redukcję negatywnych zjawisk.
Przeczytaj też: Aż 40 procent zniżki na samochód elektryczny
BNP Paribas deklaruje, że chce coraz mocniej angażować się w idee zrównoważonego rozwoju. Niedawno bank podzielił się analizami swojej komórki International Food & Agri Hub BNP Paribas, z których wynika, że popularność zamienników mięsa będzie rosnąć w Polsce w tym samym tempie, co w krajach, które wyznaczają nowe trendy w konsumpcji. Specjaliści powołali się na badania firmy Mintel, z których wynika, że 42 proc. Polaków zamierza ograniczać spożycie mięsa. To wynik lepszy od tych zanotowanych w Niemczech czy Wielkiej Brytanii.
Uczestnicy zleconego przez bank badania pesymistycznie ocenili działania rządu i biznesu w zakresie realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Respondenci jako najważniejsze wyzwania współczesnego świata wskazali zmiany klimatyczne (28 proc. odpowiedzi) oraz konieczność ochrony środowiska (28 proc). Konsumenci wskazali też na brak wiedzy, która lepiej pozwoliłaby im ocenić działalność administracji i firm. Z nowym kalkulatorem łatwiej będzie zdobywać cenne informacje.