Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Burger King poszerza bezmięsną ofertę. Pojawią się w niej roślinne nuggetsy

Produkt na bazie soi można już zamawiać na wynos lub online we wszystkich lokalach sieci w Polsce

Z branży mięsnej wciąż docierają komentarze, że rosnąca popularność roślinnycyh zamienników burgerów czy kiełbas to moda, która przeminie. Coraz częściej okazuje się jednak, że takie zaklinanie rzeczywistości może być zgubne dla producentów mięsa. Kolejne firmy poszerzają roślinną ofertę i nie brakuje wśród nich rynkowych potentatów. Burger King wprowadza do sprzedaży nuggetsy w wersji roślinnej.

Przeczytaj też: Żabka szykuje rozwój oferty dla wegan

Znana sieć fast food informuje, że danie można już zamawiać na wynos lub online we wszystkich jej lokalach na terenie Polski. Nuggetsy na bazie soi są według sieciówki chrupiące na zewnątrz i soczyste w środku, dzięki czemu przypominają tradycyjny produkt z kurczaka. Co ciekawe, firma przekonuje w swoim komunikacie, że poszerzenie oferty o roślinny produkt to odpowiedź na pytania klientów. Jest popyt, jest i podaż.

Recepturę nowego produktu Burger King opracował z marką The Vegetarian Butcher, która od lat pracuje nad roślinnymi zamiennikami mięsa. Firmy współpracowały już wcześniej, czego efektem było wprowadzenie do oferty BK roślinnego Whoppera. Z green-news.pl możesz się dowiedzieć, że bezmięsna kanapka trafiła do sprzedaży pod koniec 2019 roku. W jej składzie znaleźć można m.in. soję, pszenicę, olej, zioła i cebulę. W tamtym czasie sieciówka miała jednak problem ze swoim produktem: kotlet był przygotowywany w tym samym miejscu, w którym smażono mięso, przez co stawał się nieatrakcyjny dla wegan.

Przeczytaj też: Baterie z samochodów elektrycznych nie będą trafiać na wysypiska

Starania Burger Kinga wpisują się w szerszy kontekst zmian na rynku fast food. Ikea zaproponowała już swoim klientom bezmięsną wersję słynnych klopsików, a McDonald’s jakiś czas temu rozpoczął pilotażową sprzedaż swoich roślinnych burgerów w wybranych lokalach w Szwecji i Danii. Amerykański gigant przygotował kanapkę McPlant we współpracy z firmą Beyond Meat. Wciąż nie jest jednak jasne, czy i kiedy pojawi się ona w globalnej sprzedaży. Fani jedzenia tego typu mogą jednak już dzisiaj kupić w Żabce bezmięsnego hot doga czy kanapkę wegger, w której soja imituje mięso kurczaka.

KATEGORIA
STYL ŻYCIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies