Z tego, co wrzucamy w domach do pojemników na plastikowe odpady, wyprodukowano wiadra, kosze i wieszaki. Są dostarczane lokalnie i w rozsądnych cenach. Wiemy, kiedy trafią do sklepów w Polsce
Lidl startuje 8 marca ze sprzedażą artykułów gospodarstwa domowego wykonanych w minimum 95 proc. z plastiku z recyklingu. Strategia REset Plastik to realizacja wizji „Mniej plastiku – obieg zamknięty”. Niemiecka sieć wraz z firmą PreZero (należącą do Grupy Schwartz) wprowadza na rynek nowe użytkowe produkty, w których tworzywa sztuczne dostają nowe życie.
Przeczytaj też: Volvo na nowo definiuje luksus i rezygnuje ze skóry w samochodach
Do sprzedaży trafią m.in. wieszaki na ubrania wykonane wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu oraz pojemniki, skrzynki i wiadra wykorzystujące taki materiał w 95 proc. Dyskont przygotował wyroby w stonowanych barwach i atrakcyjnych cenach. Plastik, z którego powstały produkty, pochodzi głównie z gospodarstw domowych. PreZero oczyszcza odpady i przygotowuje specjalny granulat, z którego można wykonać kolejne produkty. Łącznie wykorzystano 1,5 tys. ton surowców wtórnych. Recykling i produkcja nowych artykułów odbywają się w Europie.
Przeczytaj też: Brudna ropa vs. zielone baterie - nowy raport Transport & Environment
Bardziej zrównoważone podejście do produkcji pozawala oszczędzić środowisko i skraca łańcuch dostaw. Materiały z recyklingu powininy być wykorzystywane do produkcji plastikowych artykułów na szeroką skalę, ale ekonomia jest nieubłagana: plastik produkowany z ropy jest tańszy od tego z surowców wtórnych. Pozostaje mieć nadzieję, że akcji takich jak ta w Lidlu będzie przybywać.
Przypomnijmy, że Lidl niedawno dał się poznać z bardzo elastycznego i ekologicznego podejścia w handlu. Sieć odkupiła od rolnika „zakręcone” buraki. Pisaliśmy o tym w green-news.pl