Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
PepsiCo stanie do walki o rynek wegańskiej żywności? Nawiązuje współpracę z Beyond Meat

To już kolejny globalny koncern, który zapowiada rozszerzenie oferty o nowe produkty powstające na bazie roślin

Rynek roślinnych alternatyw mięsa, nabiału czy owoców morza cały czas się rozwija. Przyciąga również globalne koncerny spożywcze. Do walki o ten segment staje również PepsiCo, producent m.in. słodkich napojów i czipsów. Koncern nawiązał współpracę z Beyond Meat, czyli spółką, która w green-news.pl pojawia się regularnie (przeczytasz o niej np. tutaj).

Przeczytaj też: Pornhub namawia użytkowników, by dbali o środowisko

Efektem współpracy PepsiCo i Beyond Meat jest nowy podmiot o nazwie PLANeT Partnership. Co o nim wiadomo? W zasadzie niewiele. Firmy nie zdradziły, jak bardzo zaangażują się w ten projekt, ile pieniędzy na niego przeznaczą, ani kiedy można się spodziewać efektów. Partnerzy wciąż dopracowują szczegóły. PepsiCo zapowiada jednak w komunikacie, że w produkcji żywności bazującej na roślinnym białku dostrzega potencjał rozwoju.

Brak większej ilości konkretów sprawił, że zaczęto spekulować na temat tej współpracy. Zachodnie media podkreślają, że Beyond Meat zyskał za sprawą tego przedsięwzięcia dostęp do olbrzymiego systemu dystrybucji, do rozbudowanej infrastruktury produkcyjnej, wielkiej machiny marketingowej i potężnego zaplecza finansowego.

PepsiCo dzięki współpracy z Beyond Meat zdobędzie wiedzę z zakresu produkcji roślinnych zamienników mięsa, poszerzy ofertę i być może ociepli wizerunek w oczach klientów, którzy szukają czegoś nowego. Nie jest pierwszym koncernem, który zamierza rozwijać ofertę dla wegan.

Wcześniej do gry o rynek wegańskiej żywności włączył się m.in. McDonald’s, który zadeklarował, że bieżącym roku wprowadzi do sprzedaży nowego bezmięsnego burgera: McPlant. Nawet amerykański koncern Cargill, jeden z weteranów branży mięsnej, postanowił wejść na rynek zamienników mięsa.

Przeczytaj też: Ikea będzie sprzedawać części zamienne do swoich mebli

Przykłady tego typu działań można mnożyć. Roślinną kiełbasę klientom zaproponowała firma Nestle, a Unilever uruchomił globalną inicjatywę Future Foods, której celem jest edukacja i promowanie diety korzystnej dla człowieka oraz środowiska. KFC tymczasem pracuje nad mięsem drukowanym w technologii 3D. Nuggetsy tego typu nie będą produktem wegańskim, ale jednocześnie ich produkcja nie będzie wiązać się z masowym cierpieniem zwierząt oraz degradacją środowiska na dużą skalę, więc dla wielu klientów może to być ciekawe rozwiązanie.

KATEGORIA
STYL ŻYCIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies