Przychodzisz do salonu po telewizję albo umowę na telefon, a wychodzisz z instalacją fotowoltaiczną
Grupa Polsat od dawna nie skupia się wyłącznie na rynku telewizyjnym. Do biznesu Zygmunta Solorza-Żaka włączono m.in. operatora telefonii komórkowej Plus, a niedawno okazało się, że częścią tego molocha zostanie także Interia. Teraz przyszedł czas na rozwój w popularnym ostatnio kierunku: fotowoltaiki. Klientom zaoferuje ją wchodząca w skład grupy firma Alledo, a wykorzysta do tego nową markę: Esoleo.
Przeczytaj też: Sieć polskich hipermarketów stawia na tanią energię ze słońca
Z komunikatu korporacji poświęconego tej inicjatywie, można się dowiedzieć m.in., że Polsat zamierza „usłonecznić” Polskę. To nie powinno dziwić – logo zobowiązuje. Warto przypomnieć, że Zygmunt Solorz-Żak jest też właścicielem Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin (ZE PAK), który chce przejść transformację, czyli przestawić się z węgla na nowoczesne technologie. Ten proces zresztą już trwa.
Firma szybko zaznacza też, że nie chce wyłącznie sprzedawać paneli słonecznych: usługa ma być kompleksowa, od A do Z. Za solidny fundament posłużyć ma ponad 1000 punktów sprzedaży i obsługi klienta Plusa i Cyfrowego Polsatu. Konsultacja w tych miejscach będzie darmowa. Jeżeli ktoś nie chce lub nie może udać się do takiego punktu, może skorzystać z infolinii.
Następnie klienta czeka audyt (także bezpłatny). Ekspert dokona pomiarów w domu i wyceni cały projekt. W pakiecie jest też wizualizacja, dzięki której można przynajmniej w teorii przekonać się, jak instalacja będzie wyglądać na dachu. Jeżeli konsument nadal będzie zainteresowany panelami, to firma podpisuje z nim umowę. Jednocześnie deklaruje, że w razie potrzeby pomoże uzyskać kredyt na tę inwestycję. Kolejny krok to już montaż i uruchomienie instalacji – maksymalnie ma to potrwać 3 dni.
Przeczytaj też: Zacznij się przyzwyczajać do ekstremalnej pogody w Polsce
Firma składa w mieniu klienta zgłoszenie do dystrybutora energii. W efekcie w ciągu 30 dni licznik energii elektrycznej powinien zostać wymieniony na dwukierunkowy, a instalacja będzie mogła produkować prąd. Warto podkreślić, że Alledo zobowiązuje się także wypełnić i wysłać w imieniu klienta wniosek o dotację z programu rządowego Mój prąd. W ten sposób można pozyskać 5 tys. zł. Więcej informacji na temat dotacji i ulg związanych z zieloną energią znajdziecie pod tym adresem. Z kolei w tym tekście znajdziecie 10 największych mitów na temat fotowoltaiki.
Niezdecydowanych klientów Polsat próbuje kusić 3-letnim ubezpieczaniem w cenie, internetem LTE do monitoringu instalacji oraz wsparciem technicznym na 15 lat. Jeśli i to nie pomaga, zadziałać mają najcięższe działa: z pomocą instalacji można obniżyć rachunki za prąd o 95 proc. A nawet oszczędzić 100 tys. złotych. Suma robi wrażenie, ale trzeba pamiętać, że to kwestia konkretnej instalacji – zarówno ich koszt, jak i możliwości oraz ewentualne oszczędności mogą być bardzo zróżnicowane. Oczywiście w tym wszystkim trzeba mieć na uwadze, że fotowoltaika to właściwy kierunek rozwoju z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego.
Przeczytaj też: Polska wyprzedziła Niemcy i spala najwięcej węgla w UE
Niedawno pisaliśmy w serwisie green-news.pl, że Canal+ nawiązał współpracę z Hymon Energy – dostawcą fotowoltaiki dla domu – i chce w swoich salonach platformy telewizyjnej oferować fotowoltaikę. Okazuje się, że więcej podmiotów wpadło na taki pomysł. A co do paneli sprzedawanych w kiosku... Na razie to może brzmieć jak żart, ale trzeba pamiętać, że Orlen przejmuje właśnie sieć Ruch, którą zamierza zmodernizować i rozwinąć. Koncern paliwowy ma już w swoim portfelu Energę, otrzymał zielone światło w sprawie przejęcia Lotosu i przygotowuje się do połknięcia PGNiG. Taki gigant multienergetyczny, jak zaczęto go już nazywać, rzeczywiście może za kilka lat oferować fotowoltaikę (i wiele innych usług oraz produktów) na każdym rogu.