Kredyt Ekofirma to sposób na obniżenie rachunków za prąd
Alior Bank przygotował dla mikro, małych i średnich firm ofertę o nazwie Ekofirma. To kredyt na zakup i montaż paneli fotowoltaicznych. Przedsiębiorcy mogą w ramach tego finansowania pożyczyć od 50 do 500 tys. zł na własną mikroinstalację i produkować prąd ze słońca na własne potrzeby.
Kredyt od Aliora uruchamiany jest jednorazowo lub w transzach. Okres spłaty to 10 lat. Pieniądze przyznane przez bank należy wykorzystać w ciągu 12 miesięcy od uruchomienia finansowania (w tym czasie klient spłaca tylko raty odsetkowe). Firma korzystająca z tej oferty musi posiadać wkład własny – minimum 10 proc. kosztów inwestycji netto. Alior uzależnia decyzję o przyznaniu finansowania od oceny wiarygodności i zdolności kredytowej firmy.
Nowy kredyt jest już dostępny w oddziałach banku i tak będzie przez najbliższy rok. Więcej szczegółów na temat Ekofirmy znaleźć można pod tym adresem. Czy oferta będzie się cieszyć zainteresowaniem? To wydaje się całkiem prawdopodobne, ponieważ fotowoltaika szturmem bierze polski rynek. Polskie Sieci Energetyczne na początku czerwca podały, że mamy prawie 2 gigawaty mocy w energetyce słonecznej.
Na instalacje tego typu decydują się kolejne firmy, a jednym z głośniejszych przykładów z ostatnich miesięcy jest Dino. Sieć polskich dyskontów chce zasilać swoje markety energią pochodzącą ze słońca. Niedawno firma poinformowała, że zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach 400 marketów w całej Polsce. Na początku 2021 roku moc tych instalacji powinna sięgnąć około 14 megawatów. Dzięki temu w skali rocznej sieć będzie w stanie wygenerować około 14 GWh czystej energii elektrycznej.
Zainteresowanie panelami fotowoltaicznymi jest na tyle duże, że w swoich salonach będzie je promował nawet Canal+. Platforma telewizyjna nawiązała współpracę z Hymon Energy, a klienci mogą ponoć liczyć na kompleksową usługę. Jeżeli ktoś się zastanawia, czy taka inwestycja jest dla niego, może zajrzeć do tekstu na temat mitów, jakie towarzyszą fotowoltaice. Część z nich jest naprawdę popularna, co wciąż może hamować rozwój rodzimego segmentu OZE.