Na co trzecim sklepie Dino Polska pojawi się odnawialne źródło energii, czyli OZE
Dino Polska, sieć marketów spożywczych, będzie zasilać swoje markety energią ze słońca. Zamontuje panele fotowoltaiczne zarówno na nowych, jak i istniejących sklepach.
„W pierwszym etapie Dino Polska zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach 400 marketów w całej Polsce. Po jego zakończeniu, co jest planowane na początek 2021 r., moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 megawatów (MW), dzięki czemu w skali rocznej będzie w stanie wygenerować około 14 GWh czystej energii elektrycznej ze słońca” – czytam w komunikacie spółki.
Przeczytaj też: Fotowoltaika szturmem bierze polski rynek
Sieć marketów jasno deklaruje, że jej celem jest ograniczenie zakupów energii z sieci. Jest ona wytwarzana w trzech czwartych z węgla, a przy tym droższa od tej ze słońca. W efekcie przestawianie się na fotowoltaikę oznacza zarówno redukcję emisji CO2 (Dino szacuje ją na około 11 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie), jak i realne oszczędności finansowe.
– Chcemy postępować zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. To dotyczy nie tylko budowania oferty produktowej marketów Dino w oparciu o wysokiej jakości produkty świeże, ale także podejmowania wyzwań i realizacji projektów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu – mówi Szymon Piduch, prezes Dino Polska
Przeczytaj też: Największe finansowanie fotowoltaiki w Polsce
Sieć Dino Polska koniec marca 2020 r. obejmowała 1257 sklepów. Instalacje fotowoltaiczne staną więc na dachach jednej trzeciej z nich. Jak ustaliłam, około 200 z planowanych elektrowni będzie mieć dość dużą – moc po 30 kW. Wartość całej inwestycji można więc szacować na kilkadziesiąt milionów złotych. W obecnych warunkach czas spłaty takich projektów to kilka lat.