Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Twórca InPostu inwestuje w ekologiczne podpaski. Polska firma chce się rozwijać na Zachodzie

W firmę Your Kaya zainwestowali Rafał Brzoska, fundusz venture capital bValue oraz Dolnośląski Fundusz Rozwoju

Your Kaya to stosunkowo młoda firma oferująca produkty higieniczne dla kobiet: podpaski, tampony, wkładki czy kubeczki menstruacyjne. Startup zapewnia, że w swojej działalności skupia się na ekologii, zdrowiu kobiet, przełamywaniu tematu tabu i przede wszystkim odpowiadaniu na realne potrzeby. Najwyraźniej robi to w sposób przekonujący, bo pozyskał od inwestorów 5 mln zł na rozwój, o czym informuje serwis Business Insider Polska.

Przeczytaj też: Zobacz, jakie gatunki weszły do miast, gdy pandemia zamknęła nas w domach

Na czym polega ekologiczne podejście firmy? Z jej strony internetowej można się dowiedzieć np., że płyn do higieny intymnej ma naturalny skład i jest zamknięty w butelce z bioplastiku. Sztandarowe produkty wykonane są w 100 proc. z organicznej bawełny (bez substancji zapachowych czy barwników), a owijki wkładek i podpasek są w pełni biodegradowalne. Paczki wysyłane do klientek firma wypełnia rozpuszczalnym w wodzie skropakiem. Skoro już o wysyłce mowa – Your Kaya działa w modelu subskrypcyjnym.

Klientka może zamówić przesyłkę do sieci paczkomatów (określa przy tym, ile tamponów czy podpasek ma się znaleźć w paczce), a przy zamówieniu cyklicznym dostawa jest darmowa. Jeszcze kilka lat temu taki model sprzedaży mógłby się wydawać ryzykowny, ale dzisiaj ludzie kupują w sieci praktycznie wszystko. Zwłaszcza teraz, w czasie pandemii, z czego najlepiej zdaje sobie sprawę Rafał Brzoska. W ostatnim czasie InPost poszerza ofertę rozwiązań, by sprostać szybko rosnącemu zapotrzebowaniu na swoje usługi.

Przeczytaj też: Himalaje widoczne z odległości 200 km. Efekt uboczny pandemii

Your Kaya przyciąga uwagę nie tylko za sprawą sprzedaży podpasek w abonamencie – ważny jest także sposób, w jaki komunikuje się z klientkami. Firma nie mówi o „tych dniach”, lecz o okresie. Do tego ma on kolor czerwony, a nie np. niebieski, jak prezentują to reklamy popularnych marek. Na firmowym blogu publikowane są teksty poświęcone kobietom, na zdjęciach pojawiają się ciała, których nie stworzył program komputerowy według jednego szablonu.

Pozyskane pieniądze firma chce przeznaczyć na rozwój poza Polską. Priorytetem mają być rynki niemiecki, francuski i hiszpański. Your Kaya zamierza też poszerzyć portfolio produktowe i pozyskać nowych pracowników. Plany dość ambitne, jeśli weźmie się pod uwagę, że pozyskano „tylko” 5 mln zł. Rynek dla inicjatyw tego typu wydaje się jednak dość obiecujący.

Źródło: Business Insider Polska

KATEGORIA
EKOLOGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies