Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Enea zachęca do korzystania z usług online i przekazuje pieniądze na szpitale

Grupa energetyczna znalazła się w gronie firm wspierających walkę z koronawirusem

W związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce Enea przekaże 1,5 mln zł na wsparcie szpitali, które walczą z koronawirusem. Pomoc dotrze przede wszystkim do placówek z terenu działania grupy, w pierwszej kolejności będą to szpitalne wskazane przez Ministerstwo Zdrowia – przekształcone w jednostki zakaźne. Koncern energetyczny już w ubiegłym tygodniu wdrożył szereg procedur zwiększających bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz na bieżąco wspiera działania ograniczające rozprzestrzenianie się wirusa.

Przeczytaj też: Koronawirus spowolni rozwój rynku fotowoltaiki

Przekazane za pośrednictwem Fundacji Enea pieniądze trafią do placówek medycznych głównie z obszaru działania Enei i będą mogły zostać przeznaczone m.in. na specjalistyczny sprzęt medyczny, w tym respiratory, a także potrzebne środki higieny i ochrony. Pieniądze będą przekazywane zgodnie z zapotrzebowaniem zgłoszonym przez szpitale, a cały proces wsparcia będzie koordynowany przez Ministerstwo Aktywów Państwowych, kierowane przez wicepremiera Jacka Sasina.

– Kierujemy naszą pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Do placówek medycznych, które są na pierwszej linii w walce z wirusem. Podejmujemy aktywne działania w trosce o zdrowie naszych klientów, pracowników i wszystkich, z którymi współpracujemy. W ubiegłym tygodniu przygotowaliśmy Grupę na spodziewane zaostrzenie sytuacji epidemiologicznej w kraju poprzez wprowadzenie odpowiednich regulacji. W trosce o zdrowie klientów i pracowników od 13 marca zamknęliśmy nasze Biura Obsługi Klienta. Tam gdzie było to możliwie, szybko wprowadziliśmy pracę zdalną, a w naszych spółkach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej, uruchomiliśmy dodatkowe procedury ochronne – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei.

W trosce o wspólne bezpieczeństwo, w całej grupie Enea już w ubiegłym tygodniu wprowadzono procedury zapobiegające rozprzestrzenianiu się koronawirusa i zachowujące ciągłość pracy Grupy oraz dostaw energii dla naszych klientów. Elektrownie systemowe w Kozienicach i Połańcu, a także spółki z obszaru Enea Operator dostarczające energię do 2,6 mln odbiorców w północno-zachodniej Polsce wprowadziły odpowiednie regulacje w tym zakresie.

Z kolei dla bezpieczeństwa naszych klientów 13 marca tymczasowo zamknięte zostały Biura Obsługi Klienta, a spółka zachęca do korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu (infolinii, eBOK, czatu). Sprawy związane z energią elektryczną można załatwiać bez wychodzenia z domu poprzez elektroniczne biuro obsługi ebok.enea.pl. Można w nim sprawdzić i opłacić faktury za prąd, a także zaktualizować swoje dane czy zgłosić sprawy, które trzeba zrealizować. Elektroniczna platforma eBOK jest dostępna 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta zastąpi również kontakt z konsultantami Enei za pośrednictwem infolinii 611 111 111 oraz czatu na stronie www.enea.pl. Spółka jest dobrze przygotowana do realizacji zwiększonej ilości zadań w zdalnych kanałach obsługi klienta.

Przeczytaj też: Trzykrotnie więcej małych OZE w sieci grupy Enea

Grupa Enea jest wiceliderem polskiego rynku elektroenergetycznego w zakresie produkcji energii elektrycznej. Zarządza pełnym łańcuchem wartości na rynku energii elektrycznej: od paliwa, poprzez produkcję energii elektrycznej, dystrybucję, sprzedaż i obsługę klienta. Odpowiada za bezpieczne dostawy energii do 2,6 mln klientów. Do Enei Operator należy sieć dystrybucyjna w północno-zachodniej Polsce (ok. 20 proc. powierzchni kraju).

KATEGORIA
ENERGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies