PepsiCo, producent Pepsi i szeregu produktów spożywczych, uruchomił w Paryżu pilotażowy projekt wykorzystania zwrotnych butelek i opakowań
Na razie paryżanie mogą kupić w ekologicznych pojemnikach ze szkła i metalu dwa produkty: sok Tropicana Orange oraz płatki śniadaniowe Quaker Cruesli Chocolate Noir (oba nie są sprzedawane w Polsce).
Paryski projekt to efekt współpracy z Loop – platformą sprzedażową promującą handel produktami eko i gospodarkę w obiegu zamkniętym (czyli taką, w której nie generuje się w nieskończoność śmieci, tylko odzyskuje się odpady i wykorzystuje powtórnie). Właścicielem Loopa jest Terracycle, światowa organizacja recyklingu. Zaangażowanie PepsiCo w ten pilotaż to element przedstawionej przez koncern wizji zrównoważonego rozwoju.
Mieszkańcy Paryża mogą zamawiać sok i musli w nowoczesnych opakowaniach na stronie internetowej Loop, razem z innymi produktami domowego użytku. Przesyłka jest dostarczana do domu, a opakowania odbierane do mycia i ponownego wykorzystania przez Pepsi.
Według przedstawicieli koncernu współpraca z Loop to pierwszy w historii przypadek oferowania opakowań zwrotnych przez globalne marki. W przypadku pudełek na musli może jest to prawda, ale pepsi i colę w szklanych zwrotnych butelkach swego czasu można było kupić w Polsce a i dziś można je tu znaleźć. Parę lat temu trwały też testy zwrotnych butelek z plastiku, ale pomysł najwyraźniej się nie sprawdził.