Butelki i puszki po napojach będzie można wymienić na zniżki na komunikację miejską, czy kupony na kawę i do kina. To i tak kropla w morzu potrzeb - koncern produkuje 200 tys. plastikowych butelek na minutę
Polska jest pierwszym krajem na świecie, w którym Coca-Cola uruchomiła w środę globalną kampanię społeczną #NEVERSETTLE. U nas będzie realizowana pod hasłem #WCIĄŻZMIENIAMY. Przy okazji producent napojów ogłosił początek współpracy z władzami Warszawy i Fundacją Nasza Ziemia. W ramach tego projektu Coca-Cola ufunduje miastu 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań.
W kwestii odpadów Coca-Cola ma gigantyczny ból głowy. Jak ujawniła niedawno, produkuje 3 mln ton plastikowych opakowań rocznie, czyli 200 tys. plastikowych butelek na minutę. W opublikowanym niedawno raporcie koncern wezwał innych światowych potentatów, by ujawnili, ile plastiku wytwarzają i zaczęli to zmieniać.
W ramach współpracy z Warszawą Coca-Cola przekaże mieszkańcom miasta 10 automatów do oddawania opakowań. Pierwszych pięć maszyn stanie w stolicy jeszcze przed wakacjami, kolejnych pięć – jesienią. Automaty dostarczy polska firma EcoTech System, oferująca rozwiązania wspierające działania ekologiczne. Maszyny przyjmować będą butelki plastikowe PET, aluminiowe puszki oraz butelki szklane. W zamian za opakowania konsumenci, dzięki specjalnej aplikacji, otrzymają punkty, które będzie można wymienić na różnego rodzaju benefity, jak np. zniżki na komunikację miejską, bilety do kina czy zniżki na kawę w wybranej sieci kawiarni.
– To pierwsza tego typu inicjatywa realizowana w tak dużej skali. Dobrze łączy się z naszą kampanią edukacyjną, w której przypominamy warszawiankom i warszawiakom o zasadach recyklingu. Docelowo recyklomaty staną w lokalizacjach, które cieszą się popularnością, m.in. przy ul. Ząbkowskiej i pl. Bankowym – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy.
W styczniu 2018 r. w Davos Coca-Cola zapowiedziała realizację do 2030 roku trzech podstawowych celów dotyczących opakowań: