Resort wystartował z akcją w połowie października, a więc tuż przed wyborem technologii dla polskiego programu jądrowego. Decyzje mogą zapaść lada moment
Kampania „Poznaj Atomickich” ma na celu promowanie wiedzy o energetyce jądrowej. Bohaterami akcji, za którą odpowiada Ministerstwo Klimatu i Środowiska, są członkowie rodziny „Atomickich” tłumaczący zagadnienia związane z energetyką jądrową. W kampanię włączą się też eksperci i popularyzatorzy nauki.
Przeczytaj też: Polki i Polaków zapytano o to, jak zwalczyć kryzys energetyczny
Kampania ma składać się z kilku etapów, w trakcie których pojawiać się będą nowe materiały edukacyjne, audio i wideo. Ich emisja planowana jest na przełom października i listopada. Na razie kanał „Polski Atom” na YouTube opublikował kilka krótkich filmów na temat tego, jak działa elektrownia jądrowa i jakie mity krążą wokół energetyki tego sektora energii.
– Będziemy mówić o faktach. W kampanii przedstawione zostaną różnorodne zastosowania energii i energetyki jądrowej. Chcemy, aby ten temat pojawił się w polskich domach – przekonuje ministerka klimatu i środowiska Anna Moskwa, cytowana w materiale informacyjnym nt. kampanii.
Przeczytaj też: Wyścig o polski atom z oskarżeniami w tle. KHNP odpowiada Westinghouse
W ramach akcji „Poznaj Atomickich” wystartowała specjalna strona internetowa, na której zamieszczane są wszystkie materiały z nią związane.
Start tej kampanii w wydaniu MKiŚ właśnie w październiku wydaje się nieprzypadkowy. Jeszcze w tym miesiącu mamy poznać ostateczną decyzję w sprawie technologii dla polskiego programu jądrowego.