Energooszczędność to nie tylko mniejsze rachunki za prąd. To także mniejszy udział w emisjach CO2
Francuska sieć sklepów sportowych Decathlon rozpoczęła współpracę z firmą Sescom, która specjalizuje się w optymalizacji zużycia energii. Celem jest poprawienie energooszczędności w 52 placówkach sieci w Polsce. System telemetryczny firmy analizuje koszty i zużycie mediów, dokumentację techniczną itp. Później Sescom wydaje rekomendacje, które mają na celu poprawienie efektywności energetycznej.
Przeczytaj też: Nowy plan ruchu w Brukseli: mniej miejsca dla samochodów
W przypadku współpracy z Decathlonem Sescom nie skorzysta ze swojego systemu telemetrycznego, a z danych od francuskiej sieci. – Usługa Energy Management pozwala na skuteczną optymalizację kosztów w obiektach naszych klientów. Pomagamy dobrać optymalne taryfy, wprowadzamy i realizujemy polityki oszczędnościowe, rekomendujemy i przeprowadzamy usprawnienia oraz modernizacje infrastruktury technicznej – mówi Sławomir Habryt, prezes Sescom, cytowany w komunikacie spółki.
Sescom zapewnia, że jego systemy monitorujące i pomagające w planowaniu pozwalają zmniejszyć zużycie energii o 10 do 30 proc. Firma współpracuje już m.in. z RTV Euro AGD, 4F, Ecco, C&A czy Douglasem. Z jej usług korzystają więc większe sieci, które mają wiele oddziałów zbliżonych do siebie pod względem funkcjonalnym (metraż, czas pracy), więc łatwiej jest skoordynować ich optymalizację energetyczną.
Sescom w połowie tego roku chwalił się, że w dwa lata zaoszczędził dzięki wdrożeniu swojego systemu SES Control jednej z marek paliwowych (firma nie sprecyzowała, której) około 4,3 mln zł. Z kolei tylko w 2021 roku firma miała zaoszczędzić dla klientów ponad 6,5 GWh energii.
Przeczytaj też: Naukowcy opracowali tani materiał wychwytujący CO2
Wydajniejsze korzystanie z energii elektrycznej przynosi nie tylko oszczędności (płaci się mniej za prąd), ale też ma pozytywny wpływ na klimat. W Polsce ok. 70 proc. zużywanej energii pochodzi z węgla. Zmniejszenie jej użycia wiąże się więc z redukcją emisji CO2 i śladu węglowego. Właśnie na kwestie klimatyczne coraz częściej patrzy biznes – wiele przedsiębiorstw chce wiedzieć, czy kontrahent stara się zmniejszyć wpływ swojej działalności na środowisko.
Fot. materiały prasowe / Decathlon