Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Ważne deklaracje innogy. Oto lista działań, jakie firma chce podjąć w celu ograniczenia wpływu na środowisko

Firma szacuje, że uda się jej m.in. zrezygnować ze 160 tys. plastikowych butelek rocznie i zaoszczędzić 268 ton drewna. W jaki sposób?

innogy Polska dołącza do grona firm, które deklarują wpisanie troski o środowisko w swoje codzienne działania. Uruchamia nowy program „innogy goes green”. Jego celem jest promocja proekologicznych rozwiązań zarówno w firmie, jak i poza nią.

„innogy goes green” to zestaw zmian, które firma wprowadzi, aby oszczędzać zasoby Ziemi. Po pierwsze – przestawi swoje biura na papier wyłącznie z recyklingu. Jak obliczono, samo przejście na eko-papier w korespondencji masowej pozwoli zaoszczędzić 268 ton drewna rocznie. Firma zachęca również klientów do korzystania z faktur elektronicznych. Na razie robi tak 18 proc. odbiorców innogy, co oznacza oszczędność 5 milionów kartek i ponad miliona kopert rocznie.

Przeczytaj też: Klimat istotnym tematem w najbliższych wyborach

Kolejnym obszarem, w którym innogy odnalazło pole do poprawy, jest rezygnacja w latach 2019 – 2020 z plastikowych butelek. Obecnie firma zużywa ich około 160 tys. rocznie.

Akcja zachęcania pracowników do zielonych działań ruszyła na początku sierpnia. Każdy z nich dostanie własną szklaną butelkę oraz informację, jak odtąd zaopatrywać się w wodę w biurach, a będzie to po prostu warszawska kranówka. Przeprowadzono badania wody w ujęciach i kolejny raz potwierdziły one, że jest ona dobra do picia.

– O tym, że środowisko naturalne jest zagrożone, słyszymy dziś już niemal codziennie. Osobiście głęboko wierzę, że nawet niewielkie, pojedyncze działania mogą przynieść ogromne korzyści naturze. Dlatego zależało mi, aby ekologiczne rozwiązania wprowadzać i promować we wszystkich obszarach działalności innogy w biurze, przy obsłudze klienta, czy podczas wspieranych przez nas miejskich wydarzeń kulturalnych. Udało się tym pomysłem zarazić kolegów, następnie zarząd i tak powstał projekt „innogy goes green”. Bardzo cieszy nas również fakt, że coraz więcej naszych klientów wybierając produkty innogy podpisuje się pod systemem wartości, które wyznajemy – mówi Małgorzata Nieciecka, koordynator projektów, ekspert ds. marketingu i pomysłodawczyni całego programu.

Przeczytaj też: Pożegnaj mydło i wróć do tradycyjnej kostki

Innogy zapowiada, że na ekologicznym papierze się nie skończy. Dalej promowane będą czyste rozwiązania, takie jak elektryczny carsharing innogy GO, punkty ładowania samochodów elektrycznych, oferta paneli fotowoltaicznych, czy umowy na zakup energii wspierające rozwój odnawialnych źródeł.

Dodatkowo innogy Polska zapowiada, że w swoich biurach będzie np. konsekwentnie segregować i przekazywać do recyklingu śmieci. Zachęci też pracowników, by jak najczęściej dojeżdżali do pracy rowerami zamiast samochodów. Trwają przygotowania do tego, by wyeliminować plastikowe opakowania i sztućce z firmowego bufetu oraz zmniejszyć ilość plastiku, którego używa się w działaniach marketingowych, chociażby przechodząc na papier z recyklingu w ulotkach lub rezygnując z plastikowych gadżetów. Dodatkowo pracownicy będą zachęcani, by zgłaszać jeszcze więcej prośrodowiskowych projektów, które firma może zrealizować w przyszłości.

– innogy umożliwia nie tylko korzystanie z zielonej energii w domu i w firmie, ale także oferuje przyjazny środowisku sposób poruszania się po mieście, udostępniając jeden z największych w Europie system wynajmu samochodów elektrycznych. Aktywnie uczestniczymy również w transformacji w obszarze energetyki opartej na źródłach odnawialnych, rocznie instalując panele fotowoltaiczne na dachach kilku tysięcy domów w całej Polsce. W ten sposób razem z naszymi klientami przyczyniamy się do poprawy jakości powietrza w Warszawie i chronimy środowisko naturalne w całej Polsce – mówi Sebastian Janda, EKO Ambasador, dyrektor pionu klientów indywidualni oraz małych i średnich firm w innogy Polska. – Budujące jest przy tym autentyczne zaangażowanie pracowników w inicjatywy programu „innogy goes green”, do których zapraszają naszych klientów – podsumowuje.

KATEGORIA
STYL ŻYCIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies