Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Biedronka z umową z Grow Energy. 70 proc. sklepów ma mieć panele fotowoltaiczne

Niektóre placówki sieci już korzystają z fotowoltaiki, teraz ma ich przybyć

Wysokie ceny energii i troska o klimat sprawiają, że kolejne duże biznesy stawiają na własne źródła prądu. Do tego grona dołączyła Biedronka, która chce mieć więcej zielonej energii na własny użytek.

Przeczytaj też: IKEA buduje farmę fotowoltaiczną w Lubuskiem

Sieć dyskontów podpisała z Grow Energy umowę, na podstawie której dwa tysiące sklepów zostanie wyposażonych w panele fotowoltaiczne. Ma to ograniczyć wykorzystanie energii ze źródeł konwencjonalnych o około 15 proc. rocznie w przypadku każdej z placówek.

Umowa zakłada, że panele zostaną zainstalowane do 2025 roku. W tej chwili w Polsce jest ponad 3,1 tys. placówek sieci Biedronka, a 118 z nich ma już panele. Montaż PV (paneli fotowoltaicznych) na kolejnych dwóch tysiącach sklepów będzie oznaczał, że blisko 70 proc. marketów będzie miało takie instalacje.

Przeczytaj też: Polski boom na fotowoltaikę

Kontrakt z Grow Energy zakłada 15 lat współpracy. W tym czasie firma będzie odpowiedzialna za zarządzanie instalacjami fotowoltaicznymi na sklepach Biedronki oraz ich serwisowaniem. Średnio na dachach każdej z placówek zamontowanych zostanie 110 paneli o mocy około 50 kWp. Według zapowiedzi sieci do końca 2022 roku powstanie zostanie co najmniej 500 instalacji PV.

KATEGORIA
ENERGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies