Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Hiszpańska firma wygrała warty blisko 160 mln zł kontrakt na obsługę nadmorskiego systemu rowerowego

Zaplanowano, że pierwsi mieszkańcy Trójmiasta wsiądą na nowe miejskie rowery już za osiem miesięcy

Citi Bike Global, hiszpańska spółka, wygrała przetarg na obsługę systemu rowerowego Mevo 2.0. dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot (OMGGS). O wyborze oferty poinformowano 24 grudnia br. CitiBike Global będzie operatorem systemu rowerowego przez najbliższych sześć lat. Kontrakt z OMGGS opiewa na blisko 160 mln zł.

Dla mieszkańców Trójmiasta i okolic to bardzo dobra wiadomość. Po nieudanej współpracy z Nextbike Polska (więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule „Nextbike składa wniosek o upadłość dla operatora sieci Mevo”) nic nie wskazywało na to, że patową sytuację da się szybko rozwiązać. Urzędnicy zapowiedzieli, że będą dążyć do wybrania nowego oferenta do końca 2021 roku i słowa dotrzymali.

Przeczytaj też: Młody startup Tier kupuje rowerowego giganta Nextbike

Nowy operator dostarczy rowery ze wspomaganiem elektrycznym czwartej generacji, czyli takie które nie potrzebują specjalnych stacji dokujących oraz są stale połączone z siecią. Rowery będą miały zabezpieczenia, które pozwalają na przypięcie jednośladu w standardowym stojaku lub zablokowanie go elektrozamkiem w wyznaczonym obszarze. Zasięg wspomaganych elektrycznie rowerów to ok. 100 km na jednym ładowaniu. Zastosowanie aluminium w konstrukcji ma spowodować, że rowery będą lekkie, a przed kradzieżą i zniszczeniem będą zabezpieczone specjalnymi alarmami, akcelerometrami oraz systemem GPS. Każdy będzie miał zamontowany 10-litrowy koszyk.

Przeczytaj też: Jak tworzyć rowerowe miasta? Można wzorować się na Holandii

Do przetargu na obsługę Mevo 2.0. stanęły tylko dwie firmy – wspomniany Citi Bike Global z ofertą na 159 mln zł oraz konsorcjum polsko-czeskie złożone z firm BikeU i Freebike, które wyceniło obsługę na 365 mln zł.

Hiszpański operator działa już w Barcelonie, Helsinkach, Paryżu i Sztokholmie. System Mevo 2.0. ma obsługiwać prawie pięćdziesięcioosobowy zespół w Polsce.

Mevo, zgodnie z pierwotnymi założeniami roweru metropolitalnego, miało być systemem mieszanym złożonym z tysiąca rowerów tradycyjnych i 3099 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Mevo 2.0. będzie częściowo bazować na powstałych już stacjach ładowania i rowerach posiadanych przez OMGGS. W porównaniu z pierwotną koncepcją zwiększy się liczba stacji ładowania o blisko 60, by ostatecznie osiągnąć 717 stacji. System roweru metropolitalnego będzie dostępny m.in. w Kartuzach, Pruszczu Gdańskim, Sierakowicach, Władysławowie i Żukowie.

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies