Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Tysiąc elektrycznych autobusów w Moskwie jeszcze w tym roku? Tak miasto walczy o czyste powietrze

W stolicy Rosji został oddany do użytku dziewięćsetny elektryczny autobus. Zbudował go Kamaz

Zgodnie z zapowiedziami miejskich władz Moskwa do końca br. będzie mogła pochwalić się pierwszym tysiącem autobusów elektrycznych. Na trasę wyjechał już dziewięćsetny.

Operatorem elektrycznych autobusów w stolicy Rosji jest Mosgortrans. Spółka w ciągu trzech lat istnienia nawiązała współpracę z zakładami produkcyjnymi Kamaz. Na terenie Moskiewskiego Zakładu Remontowo-Konstrukcyjnego powstają od kwietnia br. autobusy elektryczne dla miasta.

Przeczytaj też: Wystartował największy warszawski hub ładowania autobusów elektrycznych

Równolegle do inwestycji w tabor Moskwa buduje sieć ładowania. Obecnie w mieście jest 150 punktów ładowania, a w ciągu następnych dwóch lat powinno ich powstać ponad 350. Władze argumentują swój zwrot ku zielonym technologiom w transporcie troską o jakość powietrza w mieście. Dlatego nie chcą poprzestać na tysiącu elektrycznych autobusów. Do końca 2023 roku flota ma się zwiększyć do 2,2 tys. sztuk. Nadal będzie to mniej niż połowa całego parku pojazdów jeżdżących na trasach w Moskwie.

Dla porównania po warszawskich ulicach jeździ około 160 autobusów z bateriami. Jednocześnie Warszawa jest około pięć razy mniejsza od Moskwy.

Przeczytaj też: Rosja ma w planach produkcję samochodów elektrycznych

Inwestycje w zeroemisyjny transport w Rosji są finansowane m.in. z zielonych obligacji. Elektryczne autobusy w Moskwie jeżdżą na 66 strasach o łącznej długości niemal 800 km. Stolica Rosji inwestuje w zeroemisyjne autobusy od ok. trzech lat. W tym czasie przewiozły one ponad 150 mln pasażerów.

Zdjęcie: mat. prasowe Mosgortrans

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies