Teraz będzie nie tylko produkował rowery, ale stanie się graczem na rynku sharingowym
Łódzka spółka TrybEco poinformowała, że przejmuje Volt Scooters. Pierwszy podmiot, to producent i dystrybutor rowerów hybrydowych, skuterów i elektrycznych hulajnóg. Oferuje też różne modele stacji ładowania, parkowania i wypożyczania. Natomiast przejmowany Volt Scooters to obecny na rynku od trzech lat operator systemów współdzielenia hulajnóg elektrycznych. Może się pochwalić 70 tys. aktywnych użytkowników. Operator dysponuje 700 jednośladami, które można wypożyczać w jego sieci oraz w sieciach franczyzobiorców w Polsce i w Albanii.
Przeczytaj też: Hulajnowgowy Tier przejmuje Nextbike
TrybEco chwali się, że dzięki przejęciu Volt Scooters staje się jedyną firmą na polskim rynku, która oprócz produkcji i dystrybucji rowerów hybrydowych oferuje również systemy sharingowe z elektrycznymi hulajnogami. Starup planuje wzbogacić tę ofertę o skutery i hybrydowe rowery elektryczne własnej produkcji. Zamierza także pozyskac 3 mln zł w drugiej, właśnie rozpoczynającej się rundzie finansowania. Zebrane środki mają być przeznaczone na dalszy rozwój.
Przeczytaj też: Miliardy na autobusy i figa z makiem na mikromobilność
Europejski rynek rowerów elektrycznych urósł w 2020 roku o 25 proc. Komisja Europejska dostrzegła potencjał wspóldzielonej mobilności, także rowerowej. Wytyczne dotyczące ich rozowju zawarła w dokumencie „Strategia na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności”. – Tego trendu nie da się zatrzymać. 60 proc. codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km – a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów – mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay, udziałowca TrybEco.