Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Saule Technologies wprowadza perowskitowe etykiety cenowe. Pierwsi klienci: Orlen i Maspex

Zasilane światłem etykiety będą testowane m.in. na jednej z warszawskich stacji Orlenu

Saule Technologies wprowadza do oferty pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe PESL, zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi.

Przeczytaj też: Świetna efektywność polskich perowskitów

Etykiety PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label) to już drugi produkt Saule Technologies wykorzystujący ogniwa perowskitowe. Pierwsze były wielkowymiarowe ogniwa przeznaczone na fasady budynków, o których w green-news.pl pisaliśmy wcześniej. Etykiety PESL są produktem z obszaru internetu rzeczy (IoT). Połączone z siecią wyświetlacze są zasilane nie baterią – jak w przypadku tradycyjnych etykiet ESL – ale ogniwem perowskitowym. A to duża różnica.

Elektroniczne etykiety z własnym, praktycznie niewyczerpywalnym źródłem zasilania nie wymagają kosztownej i czasochłonnej wymiany baterii. Są nie tylko tańsze i wygodniejsze w eksploatacji od tradycyjnych etykiet. Dodatkowo są energooszczędne i pozwalają zrezygnować z użycia baterii. Tym sposobem sieci handlowe mogą realizować strategie zrównoważonego rozwoju.

Jednocześnie Saule chwali się szybkim nawiązaniem współpracy z potencjalnymi klientami. Są nimi Orlen i Maspex.

Pierwsze testy perowskitowych etykiet będą realizowane we współpracy z Google Cloud Platform. Saule Technologies wraz z grupą Maspex (właścicielem m.in. marki Lubella) wprowadzą do wybranych sklepów etykiety PESL, by móc zmierzyć wpływ tego typu rozwiązań nie tylko na efektywność sprzedaży, ale także opłacalność biznesową. Możliwe jest również w przyszłości rozwijanie współpracy w celu wprowadzenia tych etykiet do nowych sklepów sieci handlowych, w których działa Maspex.

Przeczytaj też: To przełom. Sprzedaż aut elektrycznych jest wyższa niż diesli

Jednocześnie firma Saule podpisała porozumienie z Orlenem w ramach programu Orlen Skylight Accelerator. Perowskitowe etykiety będą testowane w sklepie na jednej z warszawskich stacji Orlenu. Innowacyjne rozwiązanie umożliwi zdalne zarządzanie wyświetlanymi na tych etykietach komunikatami. Skróci także czas opisywania produktów i tym samym przyspieszy i zwiększy ich dostępność dla klientów.

KATEGORIA
ENERGIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies