Zarządzający firmami boją się, że skutkiem zmian klimatu będzie przerwanie łańcucha dostaw, a to zachwieje podstawami działalności przedsiębiorstw
Raport „Climate Leadership in the Eleventh Hour” zawiera podsumowanie badania firmy Accenture przeprowadzonego w 21 branżach w 113 krajach na 1230 osobach zajmujących najwyższe stanowiska managerskie. Wyniki potwierdzają, że biznes dostrzega zagrożenia klimatyczne i wie, że musi wdrażać zielone rozwiązania.
Przeczytaj też: Pierwszy w Polsce las kieszonkowy już rośnie. Sprawdź gdzie
Zarządzający firmami boją się, że skutkiem zmian klimatu będzie przerwanie łańcucha dostaw, a to zachwieje podstawami działalności przedsiębiorstw. Około połowa badanych wyraziła wprost takie obawy, jednak mniej niż 10 proc. oceniło, że pracuje nad rozwiązaniami mogącymi ostrzegać na czas przez zbliżającym się kryzysem. Ciekawe jest to, że ponad 70 proc. badanych deklaruje, że pracuje w firmach nad określeniem celu zerowej emisji netto, ponad połowa uważa, że działa zgodnie z celem redukcyjnym, ale tylko 2 proc. firm posiada taki cel zatwierdzony przez Science-Based Targets. Jest to globalna inicjatywa, która chce pomóc biznesowi w wyznaczaniu celów redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz w transformacji działalności z uwzględnieniem założeń gospodarki niskoemisyjnej.
Warto dodać, że takie działania nie są domeną jedynie zagranicznych przedsiębiorstw. Podejmują je także polskie firmy, obecne na międzynarodowych rynkach m.in. KGHM, który ogłosił w listopadzie br. swoją, ambitną jak na polskie warunki, ścieżkę dojścia do neutralności klimatycznej. Przeczytasz o niej więcej tutaj. W działania na rzecz ograniczenia emisji CO2 włączają się też rodzime organizacje biznesowe edukując przedsiębiorców.
⚪Przedsiębiorcy popierają decyzje podjęte na konferencji klimatycznej #COP26Glasgow
— Lewiatan Tweets (@LewiatanTweets) November 17, 2021
⚪Aby deklaracje państw stały się faktem kluczowa jest współpraca z firmami prywatnymi
👉Raport #Lewiatan „Zrównoważone finanse - krótki przewodnik dla firm"https://t.co/TmC70Lxzco pic.twitter.com/OGBCZ0O1D5
Przeczytaj też: Program dopłat do samochodów elektrycznych dostępny także dla firm
Zaledwie 16 proc. ankietowanych szefów i szefowych firm ocenia, że organizacje, które reprezentują, są gotowe do wdrożenia zmian. Trzeba jednak przyznać, że biznes odrobił lekcje. Świadczy o tym wynik zakończonego w listopadzie br. szczytu klimatycznego COP26. Pod względem świadomości przedstawicieli biznesu i interesariuszy siadających do negocjacji był on przełomowy. Opublikowane w tym roku wnioski dotyczące wpływu człowieka na zmianę klimatu w raporcie IPCC zostały przez biznes przyswojone.
Z raportem „Climate Leadership in the Eleventh Hour” można zapoznać się tutaj.