Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Biznes boi się kryzysu klimatycznego. Chce wdrażać zielone rozwiązania, ale w większości nie jest na to gotowy

Zarządzający firmami boją się, że skutkiem zmian klimatu będzie przerwanie łańcucha dostaw, a to zachwieje podstawami działalności przedsiębiorstw

Raport „Climate Leadership in the Eleventh Hour” zawiera podsumowanie badania firmy Accenture przeprowadzonego w 21 branżach w 113 krajach na 1230 osobach zajmujących najwyższe stanowiska managerskie. Wyniki potwierdzają, że biznes dostrzega zagrożenia klimatyczne i wie, że musi wdrażać zielone rozwiązania.

Przeczytaj też: Pierwszy w Polsce las kieszonkowy już rośnie. Sprawdź gdzie

Zarządzający firmami boją się, że skutkiem zmian klimatu będzie przerwanie łańcucha dostaw, a to zachwieje podstawami działalności przedsiębiorstw. Około połowa badanych wyraziła wprost takie obawy, jednak mniej niż 10 proc. oceniło, że pracuje nad rozwiązaniami mogącymi ostrzegać na czas przez zbliżającym się kryzysem. Ciekawe jest to, że ponad 70 proc. badanych deklaruje, że pracuje w firmach nad określeniem celu zerowej emisji netto, ponad połowa uważa, że działa zgodnie z celem redukcyjnym, ale tylko 2 proc. firm posiada taki cel zatwierdzony przez Science-Based Targets. Jest to globalna inicjatywa, która chce pomóc biznesowi w wyznaczaniu celów redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz w transformacji działalności z uwzględnieniem założeń gospodarki niskoemisyjnej.

Warto dodać, że takie działania nie są domeną jedynie zagranicznych przedsiębiorstw. Podejmują je także polskie firmy, obecne na międzynarodowych rynkach m.in. KGHM, który ogłosił w listopadzie br. swoją, ambitną jak na polskie warunki, ścieżkę dojścia do neutralności klimatycznej. Przeczytasz o niej więcej tutaj. W działania na rzecz ograniczenia emisji CO2 włączają się też rodzime organizacje biznesowe edukując przedsiębiorców.

Przeczytaj też: Program dopłat do samochodów elektrycznych dostępny także dla firm

Zaledwie 16 proc. ankietowanych szefów i szefowych firm ocenia, że organizacje, które reprezentują, są gotowe do wdrożenia zmian. Trzeba jednak przyznać, że biznes odrobił lekcje. Świadczy o tym wynik zakończonego w listopadzie br. szczytu klimatycznego COP26. Pod względem świadomości przedstawicieli biznesu i interesariuszy siadających do negocjacji był on przełomowy. Opublikowane w tym roku wnioski dotyczące wpływu człowieka na zmianę klimatu w raporcie IPCC zostały przez biznes przyswojone.

Z raportem „Climate Leadership in the Eleventh Hour” można zapoznać się tutaj.

KATEGORIA
KLIMAT
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies