Najtańsza wersja auta ma kosztować w systemie ratalnym ok 1,5 tys. zł. miesięcznie. Jak Born wypada cenowo w porównaniu z bliźniaczym modelem Volkswagena?
Cupra Born to pierwszy samochód elektryczny ze stajni należącej do submarki Seata. Wyróżnia się drapieżną stylistyką, ale bazę stanowi ta sama platforma, którą ma już ID.3 Volkswagena. Ceny Borna zaczynać się będą w Polsce od 147 800 zł. Jako pierwszy dostępny będzie jednak droższy wariant, z mocniejszym silnikiem. Auto o mocy 204 KM w systemie ratalnym kosztować będzie 1699 zł miesięcznie lub 167 900 zł jednorazowo.
Przeczytaj też: Miliardy na stacje ładowania i infrastrukturę przesyłową
W 2022 roku na rynek trafi wersja o mocy 150 KM, którą będzie można dodatkowo wyposażyć w pakiet e-Boost zwiększający moc silnika do 231 KM. Bateria w aucie ma pojemność 58 kWh. Cupra zapewnia, że minimalny zasięg przekroczy 400 km, a pakiet e-Boost nie dość, że da dodatkową chwilowo dostępną moc silnika, to pozwoli także przyspieszyć proces ładowania. Maksymalny zasięg wersji z największą baterią to około 540 km.
Przeczytaj też: Zielona produkcja samochodów BMW to inna filozofia projektowania
Do produkcji samochodu wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Część tapicerki i wnętrza wykonano z odłowionych sieci rybackich i przetworzonych butelek PET. Born to pierwszy samochód Cupry zaprojektowany i wyprodukowany z uwzględnieniem troski o środowisko. Neutralność klimatyczną produkcji uzyskano dzięki wykorzystaniu energii z odnawialnych źródeł i kompensacji uzyskanej dzięki inwestycjom środowiskowym.
Ceny ID.3 zaczynają się w Polsce od ok. 157 tys. zł. Więcej o modelu Born przeczytasz tutaj.