LV Bike jest droższy niż większość samochodów na polskich ulicach i wygląda bardzo szykownie
Moda na ekologię, w tym na czysty transport i jazdę na rowerach, zawitała na rynek dóbr luksusowych. Słynny dom mody Louis Vuitton wypuszcza kolekcję rowerów polecanych do miasta i na podmiejskie wypady. Przygotowano ją we współpracy z Maison Tamboite, rzemieślniczym producentem rowerów rodem z Paryża.
Do wyboru są cztery kolory wykończenia: czarny, czerwony, błękitny i neonowy żółty. Stylowe rowery z przyciągającymi wzrok detalami, takimi jak monogram „LV” na ramie, skórzane siodełko, bagażnik i kosz ze skórzanymi detalami to kolejne wydanie „Sztuki podróżowania” (Art of travel) w wykonaniu Louis Vuitton.
Przeczytaj też: DHL rusza w Polsce z dostawami rowerami towarowymi
Butikowy zakład Maison Tamboite produkuje rowery od 1912 roku. Na potrzeby aliansu z LV zaproponował to, w czym czuje się najlepiej: prosty, elegancki rower, który nazwano „Louis Vuitton Bike”. Firma chwali się tym, że produkuje jednoślady dla elit. Jednym z nich jeździła m.in. Edith Piaf.
LV Bike podąża z duchem czasu i może mieć także napęd elektryczny. Rama wykonana jest ze stali nierdzewnej, z odlewanymi elementami, a części są polerowane i chromowane. W zależności od wybranego modelu, rowery są wyposażone w przednie bagażniki Porteur lub bagażniki na tylne sakwy ze skórzanymi akcentami – można tam zmieścić torby na rakietę tenisową Louis Vuitton (za ponad 6 tys. zł) lub latawiec z monogramem Louis Vuitton (31 tys. zł) – jeśli wybieramy się za miasto. Rower ma duże koła gwarantujące komfortową jazdę.
Jeśli chodzi o ceny, to niestety są powalające. Rower kosztuje prawie 100 tys. zł (22 tys. euro) za sztukę. Jeśli kogoś taka kwota nie zniechęca, może kupić jednoślad w sklepach stacjonarnych lub online. Na forach rowerowych użytkownicy zaawansowanych technologicznie rowerów MTB zdziwieni ceną wcale nie są. To przecież ręczna robota.
Przeczytaj też: Miliardy na e-autobusy i e-samochody, a rowery elektryczne bez wsparcia w Polsce
„Louis Vuitton Bike” to nie pierwszy pojazd tego typu oferowany przez dom mody. W 2016 roku koncern wykupił markę rowerową Pinarello i zaprezentował swoją interpretację flagowego modelu producenta. Louis Vuitton LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) to jedna z najwyżej wycenianych firm w Europie. Rowerowych marek premium przybywa, tak jak użytkowników i użytkowniczek dwóch kółek. W wielu środowiskach panuje przekonanie, że rowery to propozycja dla gorzej sytuowanych osób, które nie mogą sobie pozwolić na auto. Jak widać, można się na takiej opinii nieźle – nomen omen – przejechać.
Zdjęcia: mat.prasowe Louis Vuitton