Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Kurierzy DHL Express dostarczą paczki rowerami?

W Warszawie zauważono kuriera DHL na rowerze towarowym. Pojazd jest wspomagany elektrycznie i ma specjalną zabudowę

Zielona rewolucja nie omija transportu i logistyki. W ślad za tym firmy kurierskie zapowiadają działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. DHL nie przedstawił jeszcze konkretnych planów wobec polskiego rynku, ale prawdopodobnie testuje już u nas nowe rozwiązania. Skąd to wiemy? Paweł Kwiatkowski, podcaster i użytkownik rodzinnego roweru cargo, sfotografował w Warszawie kuriera DHL na specjalistycznym rowerze.

Biuro prasowe DHL potwierdziło mi informację, że jest to pilotażowy program dywizji DHL Express w Polsce.

Przeczytaj też: Chcesz się pozbyć samochodu? We francji dostaniesz za niego dopłatę do e-bike

Jednym z elementów zeroemisyjnej transformacji ma być zastępowanie tradycyjnych pojazdów rowerami towarowymi. DHL już od 2015 r. rozwija takie projekty w kilku miejscach na świecie. Na potrzeby flot kurierskich powstają specjalne wytrzymałe i niezawodne rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Rower, którym jechał kurier zauważony na warszawskim Wilanowie, to prawdopodobnie model DHL Express Chariot, który miał premierę w marcu br. Firma informowała wówczas, że zamówiła 36 takich pojazdów. Miały służyć kurierom w w Amsterdamie, Rotterdamie, Utrechcie, Groningen, Hadze i Lejdzie.

Chariot zapowiadany był jako zwinny rower miejski. Kontener znajdujący się za plecami kuriera ma pojemność 1500 litrów – to o 500 litrów więcej niż pierwsza generacja rowerów DHL. Pojazd wyposażono w oświetlenie LED, a kontener w przegródki i szuflady, które można przestawiać. Ma też obniżoną ramę ułatwiającą wsiadanie i zsiadanie, a dla bezpieczeństwa dodano zamki elektryczne, uchwyty na telefon i skaner.

Przeczytaj też: Koniec spalinowych furgonetek już za 20 lat?

DHL informował, że do 2025 roku chce realizować 70 proc. dostaw miejskich tzw. pierwszej i ostatniej mili przy użyciu wyłącznie pojazdów zeroemisyjnych, takich jak rowery i samochody elektryczne. Wyzwaniem pozostanie zeroemisyjny transport na duże odległości. Warto pamiętać, że w grudniu 2020 roku Komisja Europejska ogłosiła nową Strategię na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności. Według niej do 2030 roku przewóz pasażerów na odległości do 500 km musi być neutralny klimatycznie. W roku 2050 niemal cały transport kołowy (samochody osobowe, furgonetki, autobusy i nowe ciężarówki) w UE ma osiągnąć zerową emisję CO2.

Zdjęcia: mat. prasowe DHL

KATEGORIA
E-MOBILNOŚĆ
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies