Jaki jest harmonogram prac? Czy zmieni się studio projektowe i integrator techniczny i jak Piotr Zaremba widzi ten projekt za kilkanaście lat?
– Naszą ambicją jest żeby za 10 lat kolejne generacje Izery były rozwijane przez nasz zespół specjalistów w oparciu o infrastrukturę, która będzie budowana w naszym kraju – wyjaśnia prezes ElectroMobility Poland, Piotr Zaremba.
Niemal równo rok po premierze marki Izera odwiedziłam prezesa spółki ElectroMobility Poland, Piotra Zarembę po to, by poznać plany na przyszłość. ElectroMobility Poland powstała w 2016 roku i odpowiada za wprowadzenie na rynek polskiej marki samochodów elektrycznych. Złożyły się na nią w 2016 roku cztery spółki energetyczne: Enea, Energa, PGE i Tauron.
Dziś wiemy, że spółki energetyczne nie będą finansować działalności EMP. Te zadania przejmie Skarb Państwa, a konkretnie Fundusz Reprywatyzacji. Zaledwie przed tygodniem podpisano odpowiednie dokumenty, które dokapitalizują projekt kwotą 250 mln złotych.
Co zostanie zrobione za te pieniądze? Czy po roku projekt został rozwinięty, czy wraca do punktu wyjścia i będzie ponownie poszukiwać kooperantów? Dlaczego wybór lokalizacji fabryki Izera budzi tak duże kontrowersje? Czy nowa fabryka powstanie w „zielonym standardzie”?
Z prezesem ElectroMobility Poland, Piotrem Zarembą rozmawiała Agata Rzędowska