Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Nowy partner Too Good To Go. W paczkach-niespodziankach znajdziesz produkty Danone

Początkowo z akcji będzie można korzystać wyłącznie w Krakowie i okolicach, ale jej zasięg ma być rozszerzany

Danone – jako pierwszy producent przetworów mlecznych w Polsce – dołącza do już 3 tys. firm, które ograniczają marnowanie żywności z aplikacją Too Good To Go. Dotychczas partnerami TGTG były głównie restauracje, sklepy, hotele, kawiarnie czy stacje paliw. Początkowo Danon zaoferuje użytkownikom aplikacji m.in. jogurty oraz produkty pochodzenia roślinnego w Krakowie i okolicach. Akcja może jednak zostać rozszerzona.

Przeczytaj też: Zmiany w programie „Czyste powietrze”

Paczki-niespodzianki z produktami Danone trafią najpierw do lokali sieci restauracji Olimp należącej do Gastromall Group. Podmiot ten jest partnerem inicjatywy TGTG od blisko dwóch lat i przekonuje, że z pomocą aplikacji udało mu się uratować kilkadziesiąt ton pełnowartościowego jedzenia. Z kolei Barbara Bartecka, dyrektorka ds. jakości w Danone, deklaruje, że w przyszłości akcja zostanie rozszerzona – najpierw firma chce jednak sprawdzić, z jakim odzewem ze strony klientów spotka się jej propozycja.

Operator TGTG podaje, że w Polsce każdego roku marnuje się około 4,8 mln ton jedzenia. Przez cały rok w przeliczeniu na jednego mieszkańca wyrzucamy blisko 153 kilogramy żywności w całym łańcuchu produkcji żywności, z czego aż 92 kg przypada na kosze w polskich domach. Według innych źródeł straty mogą być jeszcze wyższe. Tymczasem każdy kilogram zmarnowanego jedzenia oznacza zmarnowane pieniądze oraz niepotrzebne obciążenie dla środowiska i klimatu. Najczęstszą przyczyną marnotrwawstwa są zbyt duże, nieprzemyślane zakupy.

Przeczytaj też: BNP Paribas uruchamia kalkulator emisji gazów cieplarnianych dla rolników

Powinno więc cieszyć, że rośnie grupa klientów bardziej świadomych problemu. Aplikacja Too Good To Go ma dzisiaj około 900 tys. użytkowników w całym kraju. W serwisie green-news.pl znajdziesz informacje na temat dołączenia do inicjatywy BP, Costa Coffee, Grycana, Flying Tiger Kopenhagen czy Carrefoura.

KATEGORIA
LESS WASTE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies