Początkowo z akcji będzie można korzystać wyłącznie w Krakowie i okolicach, ale jej zasięg ma być rozszerzany
Danone – jako pierwszy producent przetworów mlecznych w Polsce – dołącza do już 3 tys. firm, które ograniczają marnowanie żywności z aplikacją Too Good To Go. Dotychczas partnerami TGTG były głównie restauracje, sklepy, hotele, kawiarnie czy stacje paliw. Początkowo Danon zaoferuje użytkownikom aplikacji m.in. jogurty oraz produkty pochodzenia roślinnego w Krakowie i okolicach. Akcja może jednak zostać rozszerzona.
Przeczytaj też: Zmiany w programie „Czyste powietrze”
Paczki-niespodzianki z produktami Danone trafią najpierw do lokali sieci restauracji Olimp należącej do Gastromall Group. Podmiot ten jest partnerem inicjatywy TGTG od blisko dwóch lat i przekonuje, że z pomocą aplikacji udało mu się uratować kilkadziesiąt ton pełnowartościowego jedzenia. Z kolei Barbara Bartecka, dyrektorka ds. jakości w Danone, deklaruje, że w przyszłości akcja zostanie rozszerzona – najpierw firma chce jednak sprawdzić, z jakim odzewem ze strony klientów spotka się jej propozycja.
Operator TGTG podaje, że w Polsce każdego roku marnuje się około 4,8 mln ton jedzenia. Przez cały rok w przeliczeniu na jednego mieszkańca wyrzucamy blisko 153 kilogramy żywności w całym łańcuchu produkcji żywności, z czego aż 92 kg przypada na kosze w polskich domach. Według innych źródeł straty mogą być jeszcze wyższe. Tymczasem każdy kilogram zmarnowanego jedzenia oznacza zmarnowane pieniądze oraz niepotrzebne obciążenie dla środowiska i klimatu. Najczęstszą przyczyną marnotrwawstwa są zbyt duże, nieprzemyślane zakupy.
Przeczytaj też: BNP Paribas uruchamia kalkulator emisji gazów cieplarnianych dla rolników
Powinno więc cieszyć, że rośnie grupa klientów bardziej świadomych problemu. Aplikacja Too Good To Go ma dzisiaj około 900 tys. użytkowników w całym kraju. W serwisie green-news.pl znajdziesz informacje na temat dołączenia do inicjatywy BP, Costa Coffee, Grycana, Flying Tiger Kopenhagen czy Carrefoura.