Firma zdecydowała się wprowadzić nową możliwość po udanych testach w marketach w Bydgoszczy i Toruniu
Francuska sieć handlowa poinformowała o wprowadzeniu we wszystkich super- i hipermarketach w Polsce możliwości zakupu produktów na wagę do własnych opakowań wielorazowego użytku. Firma chce w ten sposób promować nawyki zakupowe przyjazne środowisku naturalnemu. Dzięki temu będzie zużywać mniej plastiku. Wdrożeniu towarzyszy akcja informacyjna wśród klientów.
Carrefour postanowił wprowadzić nową możliwość we wszystkich swoich sklepach po udanych testach usługi w marketach w Bydgoszczy i Toruniu. Od teraz klienci francuskiej sieci, którym bliska jest idea less waste (życie w taki sposób, by generować mniej śmieci), lub po prostu chcieliby zacząć robić zakupy w sposób bardziej przyjazny dla środowiska, mogą zabrać do sklepu swoje pudełeczka, woreczki lub słoiki. W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.
Carrefour zachęca też do zakupu owoców i warzyw do swoich woreczków. Dodatkowo w ramach zakupów do swoich opakowań, we wszystkich bistro „Smacznie” działających przy hipermarketach Carrefour, można napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku. Sieć deklaruje też, że do 2025 roku wszystkie produkty sprzedawane pod marką własną będą pakowane w opakowania nadające się do recyklingu lub kompostowania.