Nowa kanapka nie ma w składzie mięsa, ale mimo to nie nadaje się dla wegan
Sieci handlowe i fast food szybko zorientowały się, że moda na bezmięsną, zdrową żywność zostanie z nami na dłużej i cały czas rozszerzają ofertę o tego typu produkty. Najnowszym przykładem jest McDonald’s i jego kanapka Veggie Burger. Od 21 kwietnia można ją kupić we wszystkich lokalach sieci w naszym kraju.
Przeczytaj też: Polscy naukowcy ostrzegają przed katastrofą
McDonald’s określa nową kanapkę mianem wegenomenalnej nowości. Co się na nią składa? Przede wszystkim kotlet warzywny (w składzie są m.in. marchew, brokuły oraz groszek). Do tego plaster sera topionego cheddar, plastry pomidora, sałata i sos kanapkowy. Wszystkie składniki zamknięto w bułce posypanej ziarnami sezamu. Kanapka nie jest w ofercie sezonowej i w menu popularnej sieci zagości już na stałe. Ze względu na to, że ma w składzie ser, nie nadaje się dla wegan. Jednak może przypaść do gustu osobom, które wykluczają z diety mięso.
McDonald’s przekonuje, że Veggie Burger to odpowiedź na potrzeby konsumentów. Ofertę w podobnym kierunku rozwija konkurencja. Burger King opracował z marką The Vegetarian Butcher roślinnego Whoppera, który trafił do sprzedaży pod koniec 2019 roku. W jego składzie znaleźć można m.in. soję, pszenicę, olej, zioła i cebulę. Niedawno firma poszła krok dalej i poszerzyła ofertę o nuggetsy w wersji roślinnej.
Przeczytaj też: Wypadki z udziałem Tesli to wina aut czy kierowców?
Fani jedzenia tego typu mogą kupić w Żabce bezmięsnego hot doga czy kanapkę wegger, w której soja imituje mięso kurczaka. Z kolei Ikea zaproponowała już swoim klientom bezmięsną wersję słynnych klopsików. McDonald’s też nie jest w tym zakresie nowicjuszem. Korporacja jakiś czas temu rozpoczęła pilotażową sprzedaż swoich roślinnych burgerów w wybranych lokalach w Szwecji i Danii. Amerykański gigant przygotował kanapkę McPlant we współpracy z firmą Beyond Meat. Wciąż nie jest jednak jasne, czy i kiedy pojawi się ona w globalnej sprzedaży.