Partnerzy wspierający
KGHM Orlen Tauron
Chcesz poznać ślad węglowy swoich zakupów? Ułatwi Ci to Mastercard

Amerykańska organizacja płatnicza opracowuje kalkulator śladu węglowego z fintechem Doconomy

Coraz więcej i częściej mówi się o śladzie węglowym. Nie dotyczy to już jedynie dokumentów przygotowywanych przez ekologów, pojęcie przebiło się do popularnych mediów oraz firm z różnych sektorów gospodarki. Znając wartość śladu węglowego, klienci mogą podejmować decyzje zakupowe, które w mniejszym stopniu zaszkodzą środowisku. Naprzeciw nowym potrzebom wyszedł Mastercard, który przygotował kalkulator śladu węglowego.

Przeczytaj też: Spółka energetyczna Solorza przegrywa w sądzie z Greenpeace

Organizacja płatnicza opracowała nowe narzędzie we współpracy z fintechem Doconomy, o którym możesz już przeczytać w serwisie green-news.pl. Mastercard udostępnia to rozwiązanie wydawcom kart płatniczych, czyli np. bankom, a te mogą je zintegrować ze swoimi aplikacjami mobilnymi. Jeżeli jakaś instytucja zdecyduje się na taki krok, jej klienci będą mogli wydawać pieniądze w sposób bardziej świadomy i proekologiczny.

Za sprawą kalkulatora konsument dowie się, jaki ślad węglowy towarzyszy jego zakupom. Obliczenia te są oparte na niezależnie weryfikowanej metodologii Indeksu Åland, stworzonego przez fiński Bank of Åland. Narzędzie pomaga zrozumieć, jak na planetę wpłynie konkretna podróż, zakup odzieży czy jedzenia. Klient dowie się, ile drzew potrzeba, by zniwelować ślad węglowy danego wydatku. W efekcie ludzie mogą zacząć prowadzić bardziej zrównoważone życie.

Przeczytaj też: Polska ma nowy rekord produkcji energii ze słońca i wiatru

Zmiana przyzwyczajeń, większa troska o planetę to jeden z efektów pandemii, na co wskazuje badanie przeprowadzone przez Mastercard. Amerykańska korporacja przekonuje, że aż 92 proc. respondentów z naszego kraju deklaruje gotowość do osobistego zaangażowania się w działania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju w 2021 roku. Ponad połowa Polaków (54 proc.) uważa, że dziś ograniczanie śladu węglowego jest dla nich ważniejsze niż przed pandemią.

Jeszcze więcej, bo 64 proc. ankietowanych deklaruje, że stali się bardziej świadomi tego, jak ich działania mogą wpływać na środowisko. Dotyczy to w szczególności ludzi młodych. Polacy zaczynają więcej wymagać od siebie, ale też od innych: 60 proc. uczestników badania uważa, że firmy powinny działać w sposób bardziej odpowiedzialny i zrównoważony. Obok walki z pandemią, trzy najważniejsze kwestie, na których powinien skupić się świat biznesu to zmniejszenie ilości odpadów, zanieczyszczenia powietrza i wody oraz ilości plastiku w opakowaniach i produktach.

Przeczytaj też: Była cementownia, będzie elektrownia słoneczna

Mastercard zachęca, by ludzie rekompensowali swój wpływ na środowisko. Można to robić m.in. poprzez zaangażowanie się w projekty odbudowy lasów w ramach Priceless Planet Coalition, przekazując darowizny albo wykorzystując programy lojalnościowe swoich banków. Sama organizacja płatnicza zadeklarowała jakiś czas temu, że wraz z partnerami posadzi 100 mln drzew. Ma też w ofercie karty wykonane z ekologicznych materiałów i zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies