W ten sposób miasto ograniczy emisję spalin
Firma Ekoenergetyka Polska pochwaliła się kolejnym wygranym przetargiem – tym razem dostarczy infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych do Paryża. Zamawiającym jest Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP), a umowa dotyczy aż 274 urządzeń o łącznej mocy 24,5 MW. Ładowarki trafią do dwóch zajezdni: Centre Bus de Lilas oraz Pleyel. Sprzęt będzie dostępny w trzech konfiguracjach.
Przeczytaj też: Pierwsza ładowarka samochodów elektrycznych, w której zapłacisz kartą
Ekoenergetyka przekonuje, że atutem jej oferty jest dostosowywanie produktów do wymagań klientów – zarówno tych technicznych, jak i wizualnych. Przykładem takich działań jest właśnie zróżnicowanie sprzętu, który trafi do stolicy Francji. Ekoenergetyka dostarczy zarówno standardowe ładowarki typu plug-in, jak i takie, które umożliwiają zasilanie autobusów przy braku większej powierzchni na zajezdni. Trzecia opcja to urządzenie wyposażone w specjalny zwijak kablowy – dzięki niemu możliwe jest opuszczenie przewodu z sufitu.
Ekoenergetyka już wcześniej dostarczała sprzęt dla RATP. W 2018 roku firmy podpisały kontrakt na dostawę stacji ładowania do regionu Île-de-France. Francuski klient odebrał wówczas 96 stacji ładowania o mocach 60 i 100 kW. Nowa umowa świadczy o tym, że poprzedni projekt był udany. Ale sukcesy producent z Zielonej Góry odnosi nie tylko we Francji – w serwisie green-news.pl możesz przeczytać, że firma dostarczy też ładowarki do duńskiego Aarhus.
Przeczytaj też: Paryż chce oddychać czystym powietrzem
Umowa między Ekoenergetyką i RATP to część większego planu regionalnego urzędu transportu Île-de-France Mobilités (IDFM). Zamierza on zrezygnować ze wszystkich autobusów napędzanych silnikami diesla i zastąpić je zeroemisyjnymi pojazdami w ciągu kilku najbliższych lat. W związku z tym emisja spalin ulegnie redukcji. To kolejne doniesienia z francuskiej stolicy, wskazujące na walkę o lepszą jakość powietrza. Miasto chce m.in. poważnie ograniczyć ilość przestrzeni parkingowej, by w ten sposób wyeliminować auta osobowe, zajmie się także transformacją Pól Elizejskich, które po 2024 roku będą bardziej zielone.