Koniec 2020 roku dla fanów Tesli w Polsce mógł być emocjonujący. Tesla zajęła salon samochodowy pod Warszawą, w którym wcześniej działał dealer Opla
Tesla właśnie podliczyła ostatni kwartał 2020 roku i poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy wyprodukowała niemal pół miliona aut. Przybywa zamówień z całego świata, również z Polski. Serwis samar.pl opublikował w grudniu 2020 r. informację, że Polacy kupili i zarejestrowali od początku roku 138 sztuk amerykańskiego e-auta, czyli o 60,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Przy takiej skali sprzedaży otwarcie pierwszego w kraju salonu nabiera sensu. Znajduje się on podwarszawskich Ząbkach. Tesla przejęła miejsce po salonie Opel Auto.
Na miejscu nie ma jeszcze całego wyposażenia od Tesli, ale próbniki Design Studio niebawem się pojawią, tak jak domowe wallboxy do ładowania i stacjonarne magazyny energii. Stąd też będą odbierane Tesle zamówione przez polskich kierowców.
Przeczytaj też: Magaznyn energii PGE na modułach Tesli
Prawdopodobnie do Ząbek przeniesiony zostanie także jedyny oficjalny serwis marki w Polsce. Dziś znajduje się przy ulicy Powsińskiej w Warszawie, wśród innych firm z branży motoryzacyjnej. Przestrzeń w Ząbkach to jakościowa zmiana w stosunku do pop-up store, czyli niewielkiego butiku Tesli, który otwarto w lipcu 2020 w Wilanowie. Auta stały przed nim, na trawniku. Miejsce to zdecydowanie różniło się od salonu, jaki Tesla ma np. w Berlinie.
Przeczytaj też: Fabryka Tesli blisko granicy
Latem 2020 r. uruchomiła konfigurator dla polskich klientów. Obecnie strona po polsku jest już dużo obszerniejsza. Zawiera m.in. film i informacje na temat jazdy próbnej, która z racji pandemii odbywa się bez konieczności kontaktowania z pracownikami salonu. Zarezerwować ją można przez stronę tesla.com. Żeby przetestować Teslę w Polsce, trzeba mieć co najmniej 21 lat.
Ceny nowych Tesli w Polsce zaczynają się od 199 990 zł za Model 3 (najmniejsze auto). Kierowcy mogą ładować swoje auta na specjalnych stacjach Supercharger, ale nie musza się do nich ograniczać. Mogą korzystać z innych sieci i operatorów. Na razie w Polsce Superchargerów jest zaledwie kilka, ale plany rozbudowy infrastruktury są ambitne.