Usługa pre-owned ma łączyć atrakcyjne ceny używanych ubrań z bezpieczeństwem internetowej platformy
Od niedawna klienci Zalando na głównej stronie platformy znajdą zakładkę Pre-owned. To oferta odzieży używanej, o której pisałem już green-news.pl. Polska znalazła się w grupie krajów, w których Zalando wprowadza tę usługę w pierwszej kolejności. Mogą z niej korzystać także klienci w Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Francji i Holandii. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko kupisz, ale też sprzedasz ubrania zalegające w szafie.
Osoba, która chce się pozbyć ubrań za pośrednictwem Zalando, musi przesłać firmie ich zdjęcia wraz z krótkim opisem. Sprawa jest ułatwiona, jeśli odzież pochodzi z tej platformy, ale równie dobrze mogła zostać zakupiona w stacjonarnym sklepie. Jeżeli Zalando zaakceptuje przedmiot, wycenia go i proponuje cenę sprzedaży. Jeśli warunki odpowiadają użytkownikowi, pozostaje mu za darmo wysyłać odzież czy obuwie do niemieckiej firmy w celu sprawdzenia jakości. Sprzedający może dostać od sklepu kartę podarunkową w Zalando albo przeznaczyć środki na cele charytatywne (Czerwony Krzyż lub WeForest). Dla sprzedającego to koniec procesu.
Zalando informuje, że wprowadzenie tej usługi wynika nie tylko z troski o środowisko, ale też oczekiwań klientów. Firma przeprowadziła badania wśród europejskich konsumentów i wynika z nich m.in., że w Polsce 62 proc. ankietowanych to jednocześnie sprzedawcy i nabywcy odzieży używanej. Uczestnicy badania z naszego kraju wyrazili bardzo duże zainteresowanie nową usługą (91 proc.). Co ciekawe, Polaków do sprzedaży ubrań motywuje w znacznym stopniu (75 proc. ankietowanych) chęć dania odzieży nowego życia (średnia dla badanych ze wszystkich państw wyniosła w tym przypadku 45 proc.).
Warto też rzucić okiem na czynniki, które zniechęcają Europejczyków do kupowania ubrań z drugiej ręki. Jako najważniejsze wskazali wysokie opłaty pocztowe, trudny bądź niemożliwy zwrot zakupów, kiepską jakość zdjęć produktów albo ich niedopracowane opisy. Wydaje się, że Zalando rozwiązuje te problemy. Na platformie już teraz polscy klienci znajdą ponad 20 tys. używanych produktów, większość stanowią ubrania dla kobiet.