Klienci znajdą na platformie ponad 60 tys. ekologicznych produktów
Zalando, niemiecki sklep internetowy, chce być branżowym liderem zmian w zakresie redukcji wpływu na środowisko. Przedstawił nowy plan zrównoważonego rozwoju. W ramach strategii zatytułowanej do.MORE (z angielskiego: zrób więcej) Zalando wprowadzi na rynek m.in. kolekcję pięciu ubrań zaprojektowanych z myślą o ponownym wykorzystaniu i recyklingu (nazwa kolekcji to redeZIGN for circularity). Liczba ekologicznych produktów w ofercie sklepu ma wzrosnąć do 60 tysięcy.
Przeczytaj też: Polski startup dostał miliony na walkę ze smogiem
Użytkownikom Zalando łatwiej będzie też znaleźć ekologiczne kosmetyki, bo zostaną oznaczone flagą zrównoważonego rozwoju. Firma oznaczy nią ponad 1 tys. kosmetyków opisanych według cech: organiczne, naturalne, z mniejszą ilością opakowania, przyjazne dla lasu, biodegradowalne i przyjazne dla zwierząt. Do 2023 roku Zalando chce zaprojektować opakowania swoich produktów w taki sposób, by można z nich korzystać wielokrotnie. W ciągu kilku najbliższych lat platforma zamierza również określić standardy działań proekologicznych i utrzymać współpracę wyłącznie z tymi partnerami, którzy je spełniają.
Przy okazji publikacji nowej strategii niemiecka korporacja pochwaliła się, że 90 proc. energii wykorzystywanej w jej placówkach już dziś pochodzi ze źródeł odnawialnych albo neutralnych klimatycznie.
Przeczytaj też: Ikea wycofa z półek sklepowych popularne baterie „paluszki”
Niedawno pisaliśmy też w green-news.pl, że Zalando uruchamia ofertę Pre-owned, w ramach której klienci będą mogli sprzedawać używane ubrania. Projekt wystartował w Niemczech i Hiszpanii, rozwijany będzie także w Belgii, Francji, Holandii oraz Polsce. Dla jednych będzie sposobem na to, by pozbyć się niepotrzebnych, zalegających w szafie ubrań. Dla innych – pomysłem na to, by kupić tańsze, używane rzeczy, a przy tym ulżyć środowisku.